مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی از تمدید موعد‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی به مدت دو ماه و حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،شریفی  مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به مصوبات هفدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: طبق این مصوبه موعد‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی که مهلت انقضای آن از ۱۳۹۹/۲/۱ لغایت ۱۳۹۹/۴/۱ بوده است، به مدت دو ماه و حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ تمدید می‌شود و همه احکام قانون مرتبط، بر این تمدید مترتب می‌باشد.

شریفی افزود: به این ترتیب برای تسلیم اظهارنامه عملکرد موضوع ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقیقی یا صاحبان مشاغل تا ۳۱ مرداد ماه سال جاری و اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم تا ۳۱ شهریور سال ۹۹ مهلت خواهند داشت.

او با بیان این که طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده نیز تمدید شد،گفت: با توجه به اینکه موعد ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار ۱۳۹۹ تا ۱۵ تیرماه است، این دسته از مودیان محترم نیز تا ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹ مهلت دارند اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده این دوره خود را تسلیم نمایند.

شریفی گفت: رسیدگی اظهارنامه‌های مالیاتی مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نیز به مدت دو ماه تمدید خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی همچنین گفت: مهلت تعیین شده در قوانین و مقررات ناظر بر تشکیل مجمع عمومی شرکت‌های سهامی عام که تا پایان تیر ماه ۱۳۹۹ باید مجامع خود را برگزار نمایند نیز به مدت دو ماه تمدید می‌شود.

او با بیان اینکه سقف مهلت تا ۳۱ شهریور ماه می‌باشد، لذا مهلت‌های مقرر برای آن گروه از مودیان مالیاتی که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی آن‌ها ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ باشد، با عنایت به اینکه سقف مهلت تا پایان شهریورماه سال جاری می‎باشد از مهلت تمدید مقرر این مصوبه برخوردار نخواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی دی ماه پارسال از تحقق ۹۳ درصدی درآمد‌های پیش بینی شده ۹ ماهه مالیاتی استان خبر داد.

غلامرضا شریفی گفت: سهم مالیات در درآمد‌های استان بیش از ۹۰ درصد است.

او افزود: رقم درآمد‌های استان ۳۲۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان ۲۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار