با بحرانی شدن اوضاع در برزیل در پی شیوع ویروس کرونا، این کشور در حال تبدیل شدن به دومین کشور آلوده جهان پس از آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمار روز گذشته نشان می‌دهد اوضاع شیوع ویروس کرونا در برزیل بسیار بحرانی شده است، بطوریکه در طول فقط ۲۴ ساعت نزدیک به ۲۰ هزار ابتلای جدید در این کشور شناسایی شد.

آمار روز گذشته نشان می‌دهد علاوه بر شناسایی ۲۰ هزار مبتلای جدید، ۸۸۸ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و به نظر می‌رسد برزیل در حال تبدیل شدن به دومین کشور آلوده جهان پس از آمریکاست. در حال حاضر، روسیه با بیش از ۳۰۸ هزار مبتلا در رده دوم آلودگی قرار دارد، اما شمار قربانیان این کشور کمتر از سایر کشور‌های با آلودگی بالاست؛ در روسیه تنها بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا جان باخته‌اند. این در حالی است که در برزیل ۱۸ هزار و ۸۹۴ نفر جانشان را از دست داده‌اند و ۲۹۳ هزار و ۳۵۷ نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

روز دوشنبه، برزیل از انگلیس که با بیش از ۲۴۸ هزار مبتلا و ۳۵ هزار قربانی در رده سوم بود پیشی گرفت و روز سه‌شنبه رکورد روزانه ۱۱۷۹ مرگ را ثبت کرد.

اقدامات ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل، برای مقابله با کرونا به شدت مورد انتقاد است. او مدت‌هاست که فاصله‌گذاری اجتماعی را با استدلال بازگشایی اقتصاد لغو کرده است. او همچنین علی‌رغم هشدار کارشناسان بهداشت به طور فزاینده‌ای از مصرف قرص هیدروکسی کلروکین که برای درمان مالاریا تجویز می‌شود و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور، آمریکا پیشنهاد استفاده آن را برای درمان کرونا مطرح کرده است حمایت می‌کند.

در حال حاضر برزیل در رده سوم از نظر آلودگی به ویروس کرونا در میان سایر کشور‌های جهان قرار دارد. تا به امروز در سراسر دنیا ۵ میلیون و ۸۸ هزار و ۸۸۳ نفر به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۳۲۹ هزار و ۷۸۲ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار