خبرگزاری رویترز اعلام کرد وزیر دادگستری برزیل به دنبال اخراج رئیس پلیس فدرال این کشور توسط بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل، کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع خبر داد پس از آنکه ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل، رئیس پلیس فدرال این کشور را اخراج کرد، سرجیو مورو، وزیر دادگستری برزیل نیز تصمیم گرفته است از سمت خود کناره‌گیری کند.

اخراج مائوریزیو والیکسیو، رئیس پلیس فدرال برزیل در یک روزنامه رسمی چاپ شد و هیچ دلیلی نیز برای آن اعلام نشده است.

رئیس پلیس فدرال برزیل که یکی از قاضیان مشهور سابق بوده، توسط وزیر دادگستری به این پست منصوب شده بود.


بیشتر بخوانید: ۱۸۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در برزیل کرونا گرفتند


مورو و بولسونارو طی یک سال گذشته تنش‌های زیادی با یکدیگر داشته‌اند این در حالی است که مورو به دلیل سابقه‌اش در مبارزه با فساد یکی از ستاره‌های کابینه بولسونارو به شمار می‌آید.

خروج وزیر دادگستری از کابینه، ضربه‌ای جدی به قول بولسونارو درباره مقابله با اختلاس از طریق تحقیقات عاری از هرگونه مداخله سیاسی وارد خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست چرا بولسونارو، رئیس پلیس فدرال برزیل را اخراج کرده و دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری نیز به درخواست‌ها در این زمینه پاسخی نداده است.

این در حالی است که چندی پیش بولسونارو، لویئز هنریکه، وزیر بهداشت این کشور را هم به دلیل اختلاف با او درباره مقابله با ویروس کرونا در برزیل اخراج کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار