نماینده ولی فقیه در گیلان در برنامه تفسیر قرآن گفت: خروج انسان از قید بندگی موجب عذاب الهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان روز گذشته همزمان با بیست و پنجمین روز ماه مبارک رمضان در تفسیر آیه ۲۰ سوره حدید قرآن در شبکه باران گفت: خروج انسان از قید بندگی موجب عذاب الهی می‌شود.

او با اشاره به اینکه خدای متعال مغفرت و رضوان را به خود اختصاص داده است افزود: اصل در نظام الهی این است که خدای متعال مغفرت دارد و این جزء صفات خداست.

امام جمعه رشت ادامه داد: اصل نخست برای انسان این است که خدا نسبت به او عفو و بخشش دارد، اما در مساله عذاب شدید این طور نیست، زیرا بنای خداوند متعال عذاب مخلوق نبوده بلکه خدا ابتدا می‌بخشد و کرامت دارد.

آیت الله فلاحتی اظهار داشت: اصل در نظام الهی بخشش و غفران انسان است، اما اگر از بندگی خارج شود و به دنبال استکبار و گناه برود عذاب را همراه خود می‌آورد.

او عذاب را دستاورد و محصول گناه عنوان کرد و گفت: خدای متعال از ابتدا قصد عذاب هیچ موجودی را ندارد، اما اگر انسان زمینه عذاب را فراهم کند به طور طبیعی عذاب می‌آید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دنیا دارای ۲ چهره مغفرت و عذاب است، افزود: قیامت نیز ۲ چهره مغفرت و عذاب دارد و این وجهه آخرت محصول تلاش انسان در این دنیا است.

آیت الله فلاحتی آخرت را محصول کار دنیا دانست و یادآور شد: تمام آنچه در قیامت مشاهده می‌کنیم نتیجه اعمال انسان در این دنیا است.

او با بیان اینکه حلال دنیا در آخرت دارای حساب است، تاکید کرد: انجام عمل حرام در آخرت عذاب را به همراه دارد.

امام جمعه رشت دنیا را مسخر انسان عنوان و تصریح کرد: انسان می‌تواند این دنیا را به نفع خود در آخرت تبدیل کند بنابراین دنیا میدانی است که انسان باید سال‌ها نفس خود را تربیت کند و تمام رفتار‌های ما منطبق با موازین و شرع باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.