آیت الله فلاحتی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان گفت: بیداری برای حراست از دین در شب های قدر یک ارزش است.

بیداری شب های قدر در حراست از دین یک ارزش استبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان شب گذشته در مراسم احیای نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره) رشت گفت: نفس بیداری در لیالی قدر معنادار و برای حراست از دین در شب‌های قدر یک ارزش است.

او با بیان اینکه ماه مبارک رمضان به ویژه لیالی قدر ساعات و لحظاتی است که انسان می‌تواند از عمر خود بهترین استفاده را ببرد، افزود: تا می‌توانید از این ساعت‌ها برای تلاوت قرآن استفاده کنید، زیرا تلاوت هر آیه در ماه مبارک رمضان ثواب یک ختم قرآن را دارد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان مومن می‌تواند زمان را تبدیل به فرصت مفید کند، اظهار داشت: انسان باید برای زمان ارزش قائل باشد و عمر خود را هدر ندهد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در کلمه "قدر" سخن بسیاری نهفته است، تصریح کرد: قدر به معنای اندازه است بنابراین تمام بخش‌های نظام هستی و عالم قدر و اندازه دارد.

او با درود و سلام به ارواح مطهر آنها که در مبارزه با ویروس کرونا جان خود را از دست دادند، گفت: صبر، تحمل و مقاومت مردم خوب که به دلیل شیوع ویروس کرونا از عبادتگاه‌های الهی در یک فاصله زمانی دور شدند، قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان شیوع ویروس کرونا را از امتحان‌های الهی عنوان کرد و افزود: از مردم که در ایام شیوع کرونا به قوانین نظام سلامت عمل کردند، قدردانی می‌کنم.

آیت الله فلاحتی در ادامه به ایام شهادت امیر مومنان امام علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: انسانی سعادتمند است که محب و عاشق امیر مومنان امام علی (ع) باشد.

او با اشاره به در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های بسیار از طرف خداوند برای انسان یادآور شد: اگر هر کدام از ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود، انسان می‌تواند در دنیا و آخرت سعادتمند شود.

امام جمعه رشت عمر و زمان را از جمله نعمت‌ها و ظرفیت‌ها از طرف خدای متعال برای انسان برشمرد و تصریح کرد: عمر نعمتی است که خداوند در اختیار انسان گذاشته تا برای سعادت خود استفاده کند.

بیداری شب های قدر در حراست از دین یک ارزش است

بیداری شب های قدر در حراست از دین یک ارزش است

بیداری شب های قدر در حراست از دین یک ارزش است

بیداری شب های قدر در حراست از دین یک ارزش است

مراسم احیای شب‌های قدر با سخنرانی آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و با مداحی ذاکران اهل بیت علیهم السلام از ساعت ۲۳ شب‌های ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان نیز در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: شب قدر ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.