معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان، نحوه اعزام مشمولان خدمت وظیفه عمومی خرداد ماه سال ۹۹ را تشریح کرد.

اعزام مشمولان خدمت وظیفه عمومی خرداد ماه سال ۹۹به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ حسین عباسی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: با توجه به عدم ریشه کن شدن بیماری کرونا در سطح کشور و لزوم اتخاذ تدابیر متناسب با این وضعیت، اعزام مشمولان به مراکز آموزش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گرفت.

او  افزود: اعزام کلیه مشمولان پایه خدمتی ۱۳۹۹/۰۳/۰۱ و ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ روز پنجشنبه (۱۳۹۹/۰۳/۰۱) انجام خواهد شد.

سرهنگ عباسی اظهار داشت: اعزام مشمولان گروه پزشکی و مرتبط پایه خدمتی خرداد ماه ۱۳۹۹ به مراکز آموزش نیرو‌های مسلح تخصیص داده می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی استان با اشاره به اینکه با توجه به ابلاغ زمان بندی جدید اعلام حضور به نیرو‌های مسلح که در آن حداکثر مدت پذیرش مشمولان در مراکز آموزش ۳ روز است، بیان داشت: نظر به اینکه مشمولان و خانواده‌ها از راه‌های دور و نزدیک به محل تجمع در روز اعزام حاضر می‌شوند، طوری برنامه ریزی شده است تا اعزام مشمولان در روز اعزام با رعایت دستورالعمل وپروتکل‌های بهداشتی و بدون تأخیر انجام شود.

او  با بیان اینکه تاریخ اعزام مشمولان معاف از رزم (دارای بیماری‌های مزمن آسمی، قلبی و عروقی، خونی، گوارشی و عفونی) بصورت سامانه‌ای تمدید شده است، خاطر نشان کرد: اعزام این دسته از مشمولان، همچنین مشمولانی که خودشان و یا خانواده آنان به بیماری کرونا مبتلا هستند، جداً در این دوره خودداری و موعد اعزام آن‌ها تمدید می‌شود.

سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه مشمولان اعزامی به مراکز آموزشی بایستی جیره خشک بین راهی به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا را به همراه داشته باشند، گفت: رانندگان و مأموران بدرقه در طول مسیر حق توقف در رستوران‌های تو راهی برای صرف غذا را ندارند و هزینه پذیرایی توراهی بعدا به شماره کارت مشمول واریز خواهد شد.

معاون وظیفه عمومی استان زنجان در پایان گفت: مشمولان وظیفه اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ اعزام، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص تأهل، پدر نظامی شاغل یا بازنشسته، گواهی فوت والدین، جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده درجه یک شهداء و...) را به همراه داشته باشند.

او در پایان توصیه کرد:مشمولان، قبل از مراجعه به وظیفه عمومی، بهداشت فردی ازقبیل؛ کوتاه نمودن موی سر، گرفتن ناخن‌ها ونظافت شخصی را رعایت و وسائل شخصی، بهداشتی، وسائل استحمام، قاشق وچنگال، لیوان، ناخن گیر، لباس زیر، وگرم و... نیز به همراه داشته باشند، از خانواده‌ها درخواست می‌شود با توجه به مراتب فوق از تجمع در مقابل وظیفه عمومی استان خودداری فرمایند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.