رئیس صمت بروجرد گفت: بیشتر واحد‌های صنفی شهرستان اتیکت قیمت بر روی کالا‌ها ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حمید آزادبخت گفت: طی بازدیدی که از سطح بازار صورت گرفت مشاهده می‌شود که اغلب واحد‌های صنفی بر روی کالا‌ها درج قیمت ندارند.

وی تصریح کرد: درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل یا عرضه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت برای همگان قابل رویت باشد، الزامی است.

رئیس صمت بروجرد با بیان اینکه عدم درج قیمت تخلف است، خاطرنشان کرد: درج نکردن قیمت به منزله تلاش برای گرانفروشی کالا و خدمات است.

آزادبخت اضافه کرد: یکی از مؤثرترین راه‌کار‌های تنظیم بازار و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در انتخاب کالا با قیمت واقعی، رعایت نصب برچسب قیمت یا همان اتیکت توسط همه فروشندگان است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا واحد‌های صنفی شهرستان به جز واحد‌های صنفی که نیاز‌های اولیه مردم را عرضه می‌کردند در زمانی مشخص تعطیل شدند.

رئیس صمت بروجرد بیان کرد: عده‌ای از واحد‌های صنفی به‌صورت داوطلبانه تعطیل کردند و بیشتر واحد‌ها نیز بعد از تذکر اقدام به بستن کردند که همکاری واحد‌های صنفی قابل تقدیر است.

آزادبخت ادامه داد: با توجه به اینکه مدتی واحد‌های صنفی تعطیل بوده‌اند نمی‌خواهیم از قوه قهریه برای برخورد با تخلف عدم درج قیمت با واحد‌های صنفی استفاده شود.

وی عنوان کرد: بیشتر واحد‌های صنفی شهرستان اتیکت قیمت بر روی کالا‌ها ندارند در حالی که درج قیمت ضروری است و واحد‌های صنفی باید آن را مدنظر داشته و آن را رعایت کنند.

رئیس صمت بروجرد اظهار کرد: ۴۰ واحد صنفی متخلف در شهرستان با توجه به تذکرات مکرر اقدام به رفع تخلف خود نکرده و به تذکرات توجهی نداشته‌اند که در این‌صورت نام این واحد‌های صنفی توسط بنر در سطح بازار اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: صمت ، واحد های صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.