رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از حدود دوهفته گذشته موارد تست‌های کرونا در استان افزایش پیدا کرده و شاهد بیماریابی و‌موارد مثبت بیشتری هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : موارد تست‌های کرونا در استان افزایش پیدا کرده و این بخش از کار شایسته تقدیر و مایه خرسندی است، چون پیدا کردن بیماران سرپایی نقش مهمی در خروج آن‌ها از زنجیره انتقال دارد.

او گفت : اما این افزایش از سویی هشدار محسوب می‌شود چرا که ممکن است افراد بیشتری نیاز به بستری داشته باشند و این یک‌زنگ‌خطر است و برخی از این افراد نیاز به آی سی یو و برخی نیاز به ونتیلاتور پیدا می‌کنند که این مورد نگران کننده است.

مرادی افزود :در شهرستان‌های استان لازم است همه کار‌های لازم را تداوم بخشیده و درخصوص انجام فعالیت‌های آموزشی، حساس سازی و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تعامل سازنده‌ای با فرمانداری‌ها، افراد تاثیرگذار، روحانیان و رسانه‌ها صورت گیرد.

او افزود : تداوم این فعالیت‌های آموزشی موجب می‌شود مردم احساس نکنند که اوضاع عادی است.

مرادی ادامه داد : روسای شبکه‌ها حمایت‌های بیشتری از بیمارستان‌ها داشته باشند به گونه‌ای که کار‌های بهداشتی و درمانی مختل نشود و تلاش کنند تا با حمایت روحی و روانی به مشکلات همکاران رسیدگی شده واز زحمات آن‌ها تقدیر به عمل آید.

او ادامه داد : وظیفه ما فقط مقابله با کووید ۱۹ نیست و وظایف متعددی داریم که نباید از آن‌ها غافل شویم تا با شیوع بیماری دیگر یا مشکلات درمانی در مراکز مواجه نگردیم.

او گفت : مدیران مراکز باید نظارت کامل بر بیمارستان‌ها و تعداد موارد بستری مبتلا به کووید ۱۹ داشته باشند و در این خصوص آمار دقیق را ارسال نمایند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.