مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: روابط عمومی کارآمد عاملی برای ارتباط، معرفی دستاورد‌های سازمان‌ها و ظرفیت موثری در راهبری افکار عمومی و اطلاع رسانی هدفمند است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد گروئی ساردو، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: روابط عمومی کارآمد، عاملی برای ارتباط، معرفی دستاورد‌ها و پیشرفت سازمان‌ها و ظرفیت موثری در راهبری افکار عمومی و اطلاع رسانی هدفمند است.

او افزود: روابط عمومی، مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش‌ها است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروه‌هایی که با سازمان در ارتباط هستند، انجام می‌دهد.

گروئی ساردو بیان کرد: بیشتر سازمان‌ها که با افکار عمومی سر و کار دارند، نیازمند تصویر روشنی از خود نزد جامعه هستند و این مهم از طرق روابط عمومی حرفه‌ای محقق می‌شود.

او عنوان کرد: فعالان حوزه روابط عمومی به طور عموم توجه خود را به ساختن مناسبات با کسانی معطوف می‌کنند که به همسازی با آن‌ها منجر شود. 

گروئی ساردو گفت: کارکنان روابط عمومی باید بدانند که چه طور به شکلی شفاف در لایه‌های ارتباطی بدرخشند و پیوست هایشان را بر مبنای داشته ها، تجزیه و تحلیل امور وابسته به سازمان مطرح کنند که بهترین نتیجه و همگرایی به نفع مجموعه آنان حاصل شود و موضوعات به بهترین شکل رفع و رجوع شود.

او گفت: روابط عمومی باید در قامت یک نهادی فعال، پویا، استاندارد و کارآمد بتواند با طراحی مهندسی افکار عمومی و بهره گیری از شیوه‌های نوین ارتباطی و اطلاع رسانی به نیاز‌های مخاطبان درون و برون سازمانی پاسخ گوید و رضایتمندی حداکثری را  برای پیشرفت و تعالی سازمان متبوعش به ارمغان آورد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: کارشناسان این حوزه معتقد هستند، عواملی چون بهره گیری از افراد توانمند در روابط عمومی‌های سازمان‌ها برای معرفی هرچه بیشتر دستاورد‌های سازمان‌ها و ارتباط با رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند نقش مهمی در پیشرفت و توسعه سازمان‌ها  داشته باشند.

 او افزود: ۲۷ اردیبهشت با عنوان روز روابط عمومی نامگذاری شده و این مناسبت در کشور، جدای از آنکه روابط عمومی و اهمیت نقش کارکرد‌های آن را در سطح افکار عمومی مطرح می‌کند، می‌تواند بستری را فراهم کند که با طرح موانع پیش روی این علم و حرفه، موقعیتی برای باز مهندسی واحد‌های روابط عمومی در کشور فراهم آورد.

گروئی ساردو اظهار کرد: روابط عمومی سازمان‌ها با مسئولیت‌ها و وظایف فروانی در حوزه ارتباطات مردمی، تبلیغات و اطلاع رسانی، تشریفات، تحقیقات، افکار سنجی و پژوهش رو به رو هستند که یکی از مهم ترین وظایفی که می‌تواند نقطه قوتی برای روابط عمومی‌ها باشد حوزه اطلاع رسانی است.

او بیان کرد: روابط عمومی کارآمد با ارتباط هرچه بیشتر با رسانه ها، سازمان‌ها و اداره‌های دیگر، زمینه معرفی دستاورد‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ مطبوع خود را در جامعه فراهم می کند و باعث رشد و پیشرفت آن  می شود. 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: اگر در تمام امور روابط عمومی‌ها بحث هنر، علم، فن و علاقه اضافه شود، فضای روابط عمومی‌ها بهتر می‌شود و می‌توان عملکرد‌های خوبی را شاهد بود.

او گفت: نامگذاری یک روز به عنوان روابط عمومی یکی از اقدامات مناسب است که در چند سال اخیر در کشور انجام شده و آن را باید به فال نیک گرفت که دولت، کارشناسان و صاحب نظران روابط عمومی روزی را به این امر اختصاص داده اند.

گروئی ساردو بیان کرد: روابط عمومی به عنوان مغز متفکر یک سازمان محسوب می‌شود.

او خاطر نشان کرد: روابط عمومی و رسانه‌ها نباید جدا از یکدیگر باشند و تعامل این دو بخش باید روز به روز افزایش یابد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: در مثلث افکار عمومی، رسانه و سازمان، روابط عمومی بخشی از سازمان است که نماینده سازمان و وکیل مدافع بین مردم و کارکنان در سازمان است.

او افزود: روابط عمومی تکلیف خطیر دوسویه را بر عهده دارد و یکی از عوامل موثر در سرنوشت و پیشرفت هر موسسه، گروه و فرد است که آن‌ها را در رسیدن به هدف هایشان کمک می‌کند.

گروئی ساردو گفت: داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به موقع از بزرگترین سرمایه هر سازمان است و حیات یک سازمان به داشتن ارتباط دو سویه درون سازمانی و برون سازمانی و کسب اطلاعات به روز و مفید است که این مهم لزوم وجود یک روابط عمومی کارآمد را مشخص می‌کند.

او  بیان داشت: روابط عمومی نه تنها باید از تحولات زمان خویش تاثیر پذیرد؛ بلکه ضرورت ایجاب می‌کند که خود به عنوان عامل موثر در فرآیند مداوم اصلاحات و تغییرات مثبت اجتماعی نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار