سرپرست فرمانداری شهرستان سیرجان با اشاره به وظیفه مدیریت بحران در روابط عمومی ها، به نقش موثر آن ها در بحران کرونا پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سهراب بهاالدینی، سرپرست فرمانداری شهرستان سیرجان در نشست هم اندیشی که امروز با مدیران فعال روابط عمومی‌ها برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از پرمسئولیت‌ترین و فعال‌ترین بخش‌های هر سازمان روابط عمومی آن سازمان است، گفت: روابط عمومی بازوی یک اداره و بزرگترین سرمایه آن است که با داشتن اطلاعات، آگاهی و بینش می‌تواند نقش موثری در سازمان متبوع ارائه کند.

او با بیان اینکه روابط عمومی باید امکانات به روز داشته باشد و تشکیلاتی عمل کند، افزود: متاسفانه نبود اطلاعات بروز در واحد روابط عمومی، نبود اعتبارات و تامین مالی و شناخته نشدن جایگاه روابط عمومی در یک سازمان از چالش‌های پیش روی سازمان‌ها است. در حالی که روابط عمومی سازمان، چشم بینای سازمان هست و بایستی با در نظر گرفتن نیروی انسانی متخصص به تقویت آن کمک کرد.

بهاالدینی تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف مهم روابط عمومی مدیریت بحران است که در این فضا می‌تواند بحران زا یا بحران زدا باشد که خوشبختانه در قضیه کرونا در شهرستان سیرجان برخی از روابط عمومی‌های ادارات بسیار فعالانه عمل کردند و با کمک آن‌ها و تنویر افکار عمومی، توانستیم اقدامات خوبی در زمینه کرونا در شهرستان داشته باشیم.

میلاد عزت آبادی، مدیر روابط عمومی فرمانداری سیرجان نیز در این مراسم گفت: روابط عمومی را قلب تپنده و مغز متفکر هر سازمان می‌دانند چرا که ارتباطات دروازه اصلی تعامل با دنیای پیرامون است و مدیران روابط عمومی این دروازه را به روی مخاطبان می‌گشایند.

 او افزود: روابط عمومی را نباید شغل دانست. همانطور که همه واقفیم، این کار با وجود تمام سختی ها، دغدغه‌ها و مسئولیت‌هایی که با خود دارد، تنها عشق و علاقه درونی را می‌طلبد و کسی که وارد حوزه روابط عمومی می‌شود، قبل از هر چیز باید عاشق این حرفه و علاقمند به ارتباط با مردم باشد.

 عزت آبادی شفافیت را رکن اصلی فعالیت حرفه‌ای در روابط عمومی خواند و افزود: روابط عمومی فرمانداری سیرجان بنا را بر شفاف سازی و تعامل گذاشته و به منظور بهبود عملکرد روابط عمومی‌های تمامی ادارات و نهاد‌های شهرستان به دنبال آن است که در یک تعامل دو طرفه، گزارش عملکرد ماهانه این روابط عمومی‌ها را دریافت و با پایش آن‌ها سعی در رفع نواقص موجود کند. 

او بیان کرد: امید است با همدلی و هم افزایی، تمام توان خود را به کار بگیریم تا آیینه تمام نمای ارتباطات در شهرستان باشیم و بتوانیم رسالت روابط عمومی را آن طور که شایسته فعالان این حوزه است به انجام برسانیم. 

در پایان این مراسم نیز از روابط عمومی‌های فعال شهرستان به ویژه روابط عمومی‌هایی که در دوران حساس کرونایی در تولید و انتشار اخبار و  پیام‌های آگاهی بخش و امید بخش به افکار عمومی تلاش وافری داشتند، قدردانی شد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.