رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کاشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از باغ‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آغاز فصل کاشت محصول بادام زمینی در این استان گفت: کاشت بادام زمینی در حدود ۳ هزار هکتار زمین کشاورزی استان گیلان انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تولید غلاف (خشک) آن حدود ۱۲ هزار تن با تعداد ۵ هزار بهره بردار است، افزود: ارزش اقتصادی این محصول در پیک عرضه بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال است که عمدتا به مصرف آجیلی می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: شهرستان آستانه اشرفیه با سطح زیرکشت ۲ هزار و ۵۶۷ هکتار و تولید ۸۰ درصد بادام زمینی مرکز عمده تولید بادام زمینی در کشور است.

درجانی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار و ۱۱ تن محصول بادام زمینی در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: تولید غلاف این محصول در آستانه اشرفیه بیش از ۹ هزار تن است.

او افزود: رشت، تالش، انزلی و رودبار از جمله شهرستان‌های استان گیلان هستند که بادام زمینی در سطوح کمتر کشت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: تعداد ۸ واحد کارخانه فرآوری بادام زمینی در آستانه اشرفیه با ظرفیت هر کدام یک هزار و ۵۰۰ تن در سال فعالیت دارند و تعداد کارگاه‌های سنتی بادام زمینی در این شهرستان نیز ۲۰۰ واحد است.

درجانی فعال کردن بخش خصوصی در زمینه خالص سازی توده‌های ارقام بادام زمینی و تولید بذر، راه اندازی دفتر فعالیت‌های تحقیقاتی بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه را از جمله اقدامات انجام گرفته برای کشت و کار این محصول اعلام کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.