فرماندار تربت حیدریه از اولویت ساماندهی ۸ کاروانسرای تاریخی این شهرستان بامشارکت بخش خصوصی و مردم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رستمی فرماندار تربت حیدریه امروز در بازدید از آثار تاریخی واقع در روستا‌های بخش مرکزی شهرستان با اشاره به ساماندهی ۸ کاروانسرا با مشارکت بخش خصوصی و مردم در تربت حیدریه، گفت: آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری روستاها، بهترین ظرفیت و فرصت برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی در روستاهاست.

او در بازدید از کاروانسرا‌های تاریخی روستا‌های کامه، تروسک و کسکک، افزود: وجود ۹ کاروانسرای سالم و ۴ سرای تاریخی در شهرستان، نشان از رونق تجارت و رفت و آمد و همچنین نشان دهنده موقعیت استراتژیک منطقه تربت حیدریه به عنوان دروازه ورودی مشهد مقدس است.

رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: در طرح جدید معین‌های اقتصادی، یکی از اولویت‌های شهرستان در بخش توسعه اقتصادی توجه به احیای بنا‌های تاریخی و بافت سنتی روستا‌ها به عنوان منبعی برای ایجاد درآمد پایدار در روستا‌ها است.

رستمی بیان کرد: درحال حاضر رباط طبسی تربت حیدریه به عنوان مرکز آموزش و بازارچه صنایع دستی و رباط‌های لاری و علیا به اقامتگاه بومگردی تبدیل شده و سایر کاروانسرا‌های واقع در روستا‌ها از جمله کاروانسرا‌های رباط میاندشت، شورحصار، کامه، کسکک و تروسک در اولویت ساماندهی اداره میراث فرهنگی، دهیاران و شورا‌ها قرار گرفته است.

تربت حیدریه در فاصله حدود ۱۴۰ کیلومتری از مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد، دارای ۳۲۰ جاذبه گردشگری است و ۵۲ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.