رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: یک باب مغازه برای بازگشایی ورودی آب انبار تاریخی در تربت حیدریه واگذار شد.

علی محمدی رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: یک باب مغازه به میراث فرهنگی برای بازگشایی ورودی آب انباری تاریخی مدفون در بافت تاریخی تربت حیدریه واگذار شد.

او با بیان اینکه آب انبار مدفون در بافت تاریخی تربت حیدریه سازماندهی می‌شود، افزود: بافت تاریخی تربت حیدریه یکی از بافت‌های با ارزش استان است که بیش از ۵۰ اثر تاریخی در آن واقع شده است و خوشبختانه در چند سال اخیر با فرهنگ سازی صورت گرفته، عموم مردم محلی به حفظ و پاسداشت بنا‌های تاریخی کمک کرده‌اند و همکاری بسبار خوبی در این زمینه داشته اند.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: در بافت تاریخی تربت حیدریه، مجموعه‌ای از آثار از جمله کاروانسرا، حمام، آب انبار، مسجد، مقبره، سرا و خانه‌های تاریخی قرار  دارد که یکی از این آثار آب انباری بوده که در سال‌های قبل با دخل و تصرفات غیرقانونی قسمتی از آن مدفون شده بود که با همراهی عمومی و دلسوزان به میراث فرهنگی بزودی این آب انبار ساماندهی خواهد شد.

محمدی بیان کرد: در حال حاضر رباط تاریخی لاری، سرای امین و مقبره لاری که در این بافت واقع شده با مشارکت متولی، مالکین بخش خصوصی و اداره میراث فرهنگی در حال مرمت و ساماندهی  است.

تربت حیدریه در فاصله حدود ۱۴۰ کیلومتری از مشهد قرار دارد و دارای ۳۲۰ جاذبه گردشگری و ۵۲ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.