معاون مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هفت اثر تاریخی این استان نامزد ثبت در فهرست جهانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرجان اکبری معاون مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این هفت اثر شامل منظر فرهنگی توس، مسجد ملک زوزن، محور سلجوقی_غزنوی خراسان در منطقه خواف و تایباد، جاده ابریشم «مسیر شرقی- غربی از سرخس تا نیشابور و سبزوار»، آسباد‌های نشتیفان در خواف، مجموعه تاریخی مذهبی حرم مطهر رضوی و کاروانسرا‌های ایرانی است.

او ادامه داد: پرونده ثبت جهانی کاروانسرا‌های تاریخی ایران باز است و به همین منظور کارشناسان وزارت میراث فرهنگی از ۲۵ کاروانسرای تاریخی استان بازدید کرده‌اند.

معاون مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ثبت جهانی آثاری از قبیل سایت موزه بندیان درگز، مزار شیخ احمد جامی، مدارس مکتب هرات «متعلق به دوره تیموری» و مساجد دو ایوانه استان نیز مورد پیگیری است.

هم اکنون بیش از یک میلیون و ۵۶۰ اثر تاریخی در خراسان رضوی در فهرست آثار ملی ثبت شده و دو اثر تاریخی قنات قصبه گناباد و دوتار نوازی این استان نیز در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.