منتخب مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت علی همان انسان کامل و بنده‌ی محض خدا بود که به دنیا پشت پا زد و آنچنان در خدا محو شد که به جز خدا هیچ ندید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم متینیان منتخب مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: روزهای پربرکت و پر رمز و راز ماه مبارک رمضان یکی پس از دیگری به سرعت گذشتند و اکنون در سالروز شهادت امام عارفان هستیم. همان قرآن ناطقی که بی تفسیر ماند و همان سینه ی اسرار الهی که هیچ فهمی توانایی درکش را نداشت و به ناچار راز با چاه می گفت.

او بیان داشت: حضرت علی(ع) همان انسان کامل و بنده ی محض خدا بود که به دنیا پشت پا زد و آنچنان در خدا محو شد که به جز خدا هیچ ندید. هرگز چرب و شیرین دنیا در او اثر نداشت به گونه ای که کفش وصله دار خود را بر حکومت ترجیح داد و افسار شتر خلافت را به گردنش افکند.

متینیان تصریح کرد: امام علی(ع) قرآن ناطقی است که مردم آن روزها و حتی اعصار بعد تا به امروز قدر او را ندانستند و هرگز نتوانستند عظمت این دریای بیکران علم و معرفت را درک کنند. معتقدم شاید قرار گرفتن شهادت مولا علی در لیالی قدر با این موضوع ارتباط داشته باشد تا مردم در کنار درک این ایام و این شب ها ، به گونه ای قدرشناس این امام همام باشند.

منتخب مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید گفت امروز علی(ع) نه تنها در میان جوامع دیگر که در میان مسلمانان و دردآورتر اینکه در میان شیعیان نیز بیگانه هست و هنوز شیعیان هم آنگونه که شایسته است او را نفهمیدند و درک نکردند و این جای بسی تامل است.

او اظهار داشت: اینجانب شهادت این امام همام و اول مظلوم عالم را به همه ی دوستداران اهل بیت تسلیت عرض نموده و از خدا می خواهم که همچنان توفیق رهروی و ارادت به این خاندان را به ما عطا فرماید.

انتهای پیام/م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.