یک کارشناس مذهبی گفت: مقدر شدن اعمال یکساله انسان‌ها در شب قدر اتفاق افتاده و فرد می‌تواند با تغییر موضع خود از بدی به خوبی، مسیر زندگی را تغییر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد انصاری کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شب قدر یا لیله القدر، شب نزول قرآن، آمرزش گناهان، شب سرنوشت ساز، رحمت و مقدر شدن امور یکساله انسان‌ها است، چرا که در این شب هر امری از سوی خداوند متعال برای انسان‌ها محقق می‌شود.

او افزود: با عظمت‌ترین و با شرافت‌ترین شب در میان شب ها، لیله القدر است و جایگزینی برای آن وجود ندارد، همچنین ارزش چنین شبی در قرآن، احادیث و روایات از هزار ماه بیشتر آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری بیان کرد: اگر کسی در این لحظه ها، ساعات سرنوشت ساز و تکرار نشدنی در خواب غفلت به سر ببرد و توجه‌ای به عظمت این شب نداشته باشد، فرصت بسیار مهمی را از دست داده و اصطلاحا فرصت سوزی کرده است.

او با اشاره به فرموده حضرت محمد (ص) اذعان داشت: خداوند از بین روزها، روز جمعه، از بین ماه ها، ماه رمضان و از بین شب ها، شب قدر را مهم دانسته و جایگاه این شب را برای ما مشخص کرده است.

انصاری با اشاره به احادیث و روایات گفت: مهم‌ترین و برجسته‌ترین زیارت در بین زیارت‌های ائمه اطهار، زیارت جامعه کبیره است که اهل بیت عصمت و طهارت را خطاب می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری در خصوص اعمال شب قدر تصریح کرد: غسلی که در این شب وجود دارد، بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، همچنین ۱۰۰ رکعت نماز مستحب دارد، اما اگر کسی نتوانست این ۱۰۰ رکعت را بخواند و نماز قضا داشت، اولویت بر این است که نماز قضا را بجا بیاورند و خواندن زیارت امام حسین (ع) و جوشن کبیر توصیه شده است.

قرنطینه، بهترین شرایط برای ایجاد فضای مذهبی با خانواده

او در ادامه گفت: صدقه دادن در این شب ثواب دارد، قرآن بالا سر و توسل و تمسک به ائمه اطهار از انجام کار‌هایی است که باید انجام شود و مهمترین عملی که انسان باید توجه ویژه داشته باشد، بازبینی به عمر خویش است.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری بیان کرد: با توجه به شرایط قرنطینه، ماندن در خانه و بسته بودن مساجد و حرم ها، فرصت بسیار خوبی است تا فضای معنوی را در کنار خانواده بتوانند اعمال لیله القدر را انجام دهند.

این کارشناس مذهبی در پایان با اشاره به اقشار کم برخوردار، کارگر و روزمزد که در قضیه کرونا متضرر شدند، اذعان داشت: چه بسیار خانواده‌هایی که به قوت شبانه و روزانه خود با مشکل جدی برخوردند، با تاسی به صاحب این شب‌های قدر که همزمان با شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) است، مردم می‌توانند نذورات خود را به خانواده‌های نیازمند و متضرر شده ایام کرونایی بدهند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.