عامری عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: کمیته نام گذاری شورای شهر نام گذاری بافت تاریخی یزد را در دستور کار قرار داده است.

ونوس عامری عضو شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: هرساله گردشگر‌های زیادی از سراسر جهان برای بازدید از شهر تاریخی یزد به این دیار سفر می‌کنند به همین دلیل کمیته نام گذاری شورای شهر نام گذاری بافت تاریخی یزد را در دستور کار قرار داده است.

او افزود: شورای اسلامی شهر یزد از یک تیم پژوهشی وابسته به میراث فرهنگی برای نام گذاری معابر دعوت کرده است تا اگر نامی برای معبری انتخاب می‌شود، آن نام ریشه در تاریخ آن کوی و برزن داشته باشد.

عامری ادامه داد: زمانی که شخصی تاریخ یزد را مطالعه می‌کند، در می یابد که در گذشته عالمی برجسته در فلان کوچه یزد می‌زیسته یا زمانی مدرسه ای، آب انباری و یا مسجدی در فلان محله یزد احداث شده است بنابراین نامگذاری معابر باید براساس تاریخ آن‌ها باشد که گاه این نام‌ها ریشه در تاریخی به قدمت ۷۰۰ سال دارد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد درباره معابری که پیش از این با نام شهدای انقلاب اسلامی و شهدای جنگ تحمیلی نامگذاری شده است،  گفت: نام شهدا به عنوان نام اول بر روی معابر باقی می‌ماند و نام تاریخی نیز بر روی پلاک دیگری در آن معبر نصب می‌شود.

عامری افزود: پلاک‌های نصب شده به شکل جدید و دارای فرم تاریخی است و پلاک‌ها دارای کیو آر کد است با استعلام این کیو آر کد می‌توان به تاریخچه آن معبر که به دو زبان فارسی و انگلیسی است، دست یافت.

او ادامه داد: اکنون شهرداری یزد در حال تولید محتوا برای نام گذاری معابر است و عرصه بافت تاریخی نیز در اولویت این نامگذاری قراردارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار