پایانه‌های مسافری استان یزد روزانه ضدعفونی می‌شوند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: محل و مکان تجمع رانندگان و مسافران در پایانه‌های مسافری و باری به به صورت روزانه ضدعفونی می شوند.

پایانه‌های مسافری استان یزد روزانه ضدعفونی می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی علیخانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد  با اشاره به ضرورت ضدعفونی کردن فضا‌های عمومی، وسایل نقلیه حمل بار و مسافر، به ویژه پایانه‌های حمل بار به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، گفت: تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر و شرکت‌ها و موسسات مسافربری با همکاری سازمان راهداری مکلف به ضدعفونی کردن روزانه محل و مکان تجمع رانندگان و مسافران در پایانه‌های مسافری و باری شده‌اند.

او افزود: محل انتظار مسافران و محل انتظار رانندگان در سالن اعلام بار نیز ضدعفونی شده و مانیتور اعلام بار نیز در محوطه آزاد قرار گرفته است تا تجمع در سالن بار صورت نگیرد و رانندگان در محوطه آزاد با فاصله بایستند و اعلام بار را مشاهده کنند.

علیخانی ادامه داد: به شرکت‌های مسافربری تاکید شده از بطری‌های آب یکبار مصرف به جای لیوان برای مصرف آب شرب به مسافران استفاده کنند و برای مسافران دارای علائم سرماخوردگی ماسک تهیه و تحویل نمایند و همچنین ملزم به رعایت کامل مفاد ماده ۱۵ ضوابط حمل و نقل مسافر در خصوص چگونگی تهیه، نگهداری و توزیع بهداشتی مواد خوراکی شده‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد: آموزش نیرو‌ها و مسافران و نصب تابلو‌های آموزشی پیشگیری از انتقال بیماری از جمله کرونا با استفاده از توزیع بروشور و نصب بنر به تعداد کافی در فضا‌های عمومی پایانه بار به ویژه سالن‌های اعلام بار و همچنین فضای داخلی شرکت‌های حمل و نقلی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: کنترل و نظارت همکاران سازمان راهداری که در پایانه بار و مسافر هستند انجام می‌شود و معاون حمل و نقل نیز پیگیری‌های لازم را در خصوص اقدامات لازم جهت پیشگیری از ویروس کرونا انجام می‌دهد.

علیخانی با اشاره به آمادگی استان برای ایام نوروز گفت: سازمان راهداری آمادگی کامل را چه در شرایط اضطرار و چه شرایط عادی دارد و پرسنل، راهدارخانه‌ها، گشت‌های راهدارخانه و گشت‌های کنترل حمل و نقل در آماده باش کامل هستند تا براساس تصمیمات استانی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.