تکمیل فرودگاه گناباد با جدیت دنبال می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: سرعت بخشی روند تکمیل طرح ساخت و بهره برداری از فرودگاه گناباد مورد توجه خاص این اداره کل قرار دارد و امسال با دغدغه و جدیت خاصی دنبال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود امانی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در جریان بازدید از روند ساخت فرودگاه گناباد در جمع اصحاب رسانه گفت: مسائل و مشکلات ساخت و تکمیل فرودگاه گناباد در نشستی با حضور نمایندگان فعلی و منتخب گناباد در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در تهران بررسی و قرار شد روند این طرح با پیگیری بیشتر مسوولان مربوطه سرعت یابد.

او افزود: باند و سطوح پروازی فرودگاه گناباد تاکنون به طور کامل آماده شده و تنها نیازمند خط کشی است و ساختمان‌های جانبی و اداری و امنیت پرواز هم تکمیل شده و ترمینال آن هم از نظر فیزیکی و تخصیص اعتبار ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و محوطه‌سازی و دیوارکشی و زیباسازی و ساخت بلوار ورودی فرودگاه از جاده اصلی تا جلوی ترمینال فرودگاه در مدت زمان کوتاهی طی سال جاری انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی ادامه داد: ساخت سوله ساختمان سالن انتظار فرودگاه گناباد که در سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود به دلیل آن که با شرایط طرح همخوانی نداشت متوقف شد و برای کاربری دیگری از آن استفاده می‌شود و سوله دیگری در کنار آن با پیشرفت فیریکی ۷۵ درصد در دست ساخت است و امسال ۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یافت.

امانی بیان کرد: پیمانکاران قبلی فرودگاه گناباد به تعهدات خود عمل کردند و پیمانکار فعلی هم با مشاور اختلاف نظر دارد که طی دو روز آینده این مساله مورد بررسی قرار می گیرد که اگر این پیمانکار نتوانست به تعهدات خود عمل و انتظارات ما را برآورده کند روند کارش متوقف و پیمانکار دیگری جایگزین آن می شود.

او تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های مالی و از طرفی توانمندی و ظرفیت‌های پیمانکاران بومی قرار شد که پیمانکار محلی برای محوطه‌سازی و تکمیل سایر بخش های زیربنایی فرودگاه گناباد در نظر گرفته شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به این که طرح ساخت فرودگاه گناباد هر ماه به صورت مداوم توسط اداره کل فرودگاههای خراسان رضوی رصد می شود، تاکید کرد: این فرودگاه طی ۶ ماه نخست امسال افتتاح و طی ۶ ماهه دوم امسال به بهره برداری می رسد و نخستین پرواز در آن به زمین می نشیند.

حامد قربانی فرماندار گناباد گفت: طرح ساخت فرودگاه گناباد جزء ۱۶ طرح مهم اقتصادی این شهرستان در راستای مثلث توسعه اقتصادی و تفاهم نامه جلسه اقتصاد مقاومتی است که پارسال در سفر استاندار خراسان رضوی به گناباد در اولویت رسیدگی قرار گرفت و با توجه به شرایط اقتصادی شاهد تاخیر در زمان بندی اجرا و ناهماهنگی بین پیمانکار فعلی و مشاور هستیم که امیدواریم با بذل توجه شرکت فرودگاه‌های کشور و اداره کل فرودگاه‌های خراسان رضوی در بازه زمانی مقرر طی امسال به بهره برداری برسد.

او افزود: بر خلاف برخی از طرحهای عمرانی که روند اجرای آنها متوقف شده است، طرح فرودگاه گناباد در دست اجراست و تاکنون در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است و پیمانکار احداث راه دسترسی و محوطه سازی آن انتخاب شده و در اسرع وقت کار خود را آغاز می کند.

فرماندار گناباد ادامه داد: مدیر فرودگاه گناباد در این شهر حضور ندارد و به صورت پروازی فعالیت می کند و استقرار این فرد به عنوان یک مدیر شهرستانی در گناباد مهمترین خواسته ما است ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با استقرار وی و افزایش نظارتها روند اجرای طرح سرعت یابد.

حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت طرح احداث فرودگاه گناباد در سال هزار و ۳۹۵ حدود ۴۵ درصد بود که با پیگیریهای متعدد به ۷۵ درصد افزایش یافته است و این طرح که طی سنوات قبل حتی از ردیف طرح های فرودگاهی کشور حذف شده بود با پیگیری های مستمر دوباره ردیف اعتباری گرفت و شرکت فروگاه های کشور با دغدعه خاصی آن را پیگیری می کند.

او با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی فرودگاه گناباد از اختصاص ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار طی امسال برای احداث و تکمیل دیوارکشی و احداث محوطه و جاده دسترسی و تامین تجهیزات مورد نیاز آن خبر داد.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار