مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: سیستم‌های کمک ناوبری مدرن برای ایجاد تقرب دقیق پرواز خریداری و در اختیار فرودگاه مشهد قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود امانی مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: این سیستم ساخت کشور نروژ است و یکی از بهترین سیستم‌های کمک ناوبری تقرب دقیق به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه ارزش این سیستم ۱۴۰ میلیارد ریال است، افزود: فرودگاه مشهد پیش از این نیز به سیستم کمک ناوبری مجهز بود، اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته سیستم فعلی پیشرفته‌ تر است و جایگزین دستگاه‌های قبلی می‌شود.

مدیرکل فروگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به ضد عفونی مستمر فرودگاه مشهد، ادامه داد: این فرودگاه به عنوان یکی از پایانه‌های پر تردد مسافری هوایی از ابتدای شروع بحران کرونا در کشور با اتخاذ تدابیر و تمهیدات امنیتی و بهداشتی، تلاش مضاعف برای جلوگیری از شیوع این ویروس انجام داده‌است.
 

امانی بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار لیتر محلول گندزدا شامل پودر پرکلرین، آب ژاول صنعتی، آب ژاول معمولی و گاز کلر برای ضد عفونی کردن و گند زدایی محوطه، معابر، پایانه‌ها و پرواز‌ها اختصاص یافته است.

او تصریح کرد: برای جمع‌آوری پسماند شرایط سخت‌گیرانه‌ای اعمال می‌شود و فرآیند تب سنجی و غربالگری مسافران و کارکنان در گیت‌های ورودی و خروجی به وسیله دستگاه‌های دیجیتال و اسکنر‌های حرارتی، توسط کارکنان مرکز بهداشت خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی تاکید کرد: جمع آوری و تعطیلی تسهیلات رفاهی عمومی پر ریسک نظیر آبسردکن‌ها، اتاق‌های سیگار، مجموعه تشریفات فرودگاه، کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و مسجد بهمن نیز از دیگر اقدامات است.

امانی اظهار کرد: این اقدامات تا پایان بحران کرونا در فرودگاه مشهد به طورجدی و مسمتر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.