فرماندار جوانرودگفت : برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رستگاریوسفی فرماندار جوانرود با بیان اینکه باید برای اطفا و جلوگیری از آتش گرفتن جنگل‌ها در فصل گرم سال همواره در آماده باش باشیم گفت : آموزش و فرهنگ‌سازی در کاهش حوادث آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع نیز نقش مهمی برای جلوگیری از این موضوع دارد.

او بر ضرورت همکاری سایر دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی تاکید کرد و خواستار تجهیز گروه‌های مردمی برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی شد.

فرماندار جوانرود به ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با آتش سوزی پرداخت و افزود: آموزش نیرو‌های محلی، استفاده از ظرفیت شورا‌ها و دهیاران، اطلاع رسانی به کشاورزان، استفاده از ظرفیت بسیج، سازمان‌های مردم نهاد، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و … از مهمترین راهکار‌های مقابله با آتش سوزی که باید مورد توجه قرارگیرد.

یوسفی به بررسی و تمهیدات لازم برای مقابله با کم آبی اشاره کرد و گفت: حل مشکل کم آبی دراین شهرستان نیازمند همکاری مردم و صرفه جویی در مصرف آب است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان جوانرود گفت: اقدامات پیشگیرانه برای آتش سوزی‌های احتمالی دراین شهرستان انجام گرفته است.

علی منصوری افزود: بکارگیری ۲۰ دیده بان، شناسایی شش نقطه بحران آتش سوزی، ایجاد خط آتش بردر سطح ۱۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی، آموزش نیرو‌های محلی و استفاده از ظرفییت شورا‌ها و دهیاران، سازمان‌های مردم نهاد، بسیج و... از مهمترین این اقدامات است.

او افزود: سال گذشته ۸ مورد آتش سوزی در سطح ۸ هکتار درشهرستان جوانرود به وقوع پیوست که در مقایسه با مدت مشابه آن ۷۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.