پلیس خمین باند رمالی را که از شهروندان به ویژه بانوان خمین کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر کرد.

  سرهنگ بهزاد فکوری فرمانده انتظامی شهرستان خمین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از دستگیری اعضای باندی که با ترفند فالگیری و رمالی از شهروندان به ویژه بانوان کلاهبرداری می‌کردند، در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فکوری گفت:پس از دریافت اخباری مبنی بر اینکه فردی با ادعای اینکه فالگیر و رمال است و با ترفند‌هایی مانند بخت گشایی و حل مشکلات زناشویی از شهروندان به ویژه بانوان کلاهبرداری می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان خمین قرار گرفت.

او افزود: بعد از شناسایی محل فعالیت این فرد در یکی از محله‌های شهرستان خمین و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، تیمی مجرب از ماموران انتظامی به محل زندگی این شخص اعزام شدند که در بازرسی انجام شده از این محل تعدادی برگ اوراق مربوط به دعانویسی و رموز علوم غریبه، اشکال رمالی و ادوات و آلات مجرمانه و دعانویسی و رمالی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین بیان کرد: در ادامه تحقیقات ۴ نفر از افرادی که با فرد مذکور در انجام اعمال مجرمانه معاونت و همکاری داشتند، شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

او با اشاره به اعترافات فرد دستگیر شده به جرایم متعدد ادامه داد: هم اکنون تحقیقات پلیس از این فرد ادامه داشته و شهروندانی که بدین روش مورد کلاهبرداری و یا آزار و اذیت قرار گرفتند می‌توانند برای طرح شکایت به پلیس امنیت عمومی شهرستان مراجعه کنند.

سرهنگ فکوری در ادامه با هشدار به شهروندان تاکید کرد: افراد سودجو، مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شهر و یا حتی در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوء استفاده می‌کنند که باید هموطنان با حساسیت و آگاهی بیشتر در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

او اظهار کرد: اخیرا کلاهبرداری به روش طالع بینی و کف بینی به یکی از روش‌های مجرمان تبدیل شده است و از این رو به هموطنان توصیه می‌کنم با تقویت باور‌های دینی و افزایش آگاهی، راه سوء استفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به تبلیغاتی که از طریق مردم و فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین از مردم خواست هر گونه موارد مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید و فریب افرادی که ادعای رمالی و فالگیری می‌کنند را نخورند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.