کلاهبرداری تحت عنوان برنده شدن در جشنواره‌های اپراتور‌های همراه

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در صورت تماس افرادی تحت عنوان برنده شدن در تلفن همراه، تنها به بخشی از شماره تلفن که در سایت‌ها اپراتور‌ها درج شده است بسنده نکنند.

کلاهبرداری تحت عنوان برنده شدن در جشنواره‌های اپراتور‌های همراهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مزکزی گفت: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از شهروندان درخواست کرد در صورت تماس افرادی تحت عنوان برنده شدن آنا در تلفن همراه، تنها به بخشی از شماره تلفن که در سایت‌های اپراتور‌ها درج شده است بسنده نکنند.

سرهنگ آنقی اظهار داشت: در پایش‌های انجام شده، گزارش‌هایی از کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان برنده شدن آنان در مسابقات و جشنواره‌های اپراتور‌های همراه اعلام شده است.

او ادامه داد: در صورتی که افرادی تحت عنوان نمایندگان اپراتور‌های همراه با شما تماس گرفته و اذعان می‌دارند که شما برنده مسابقات و جشنواره‌های آنان شده اید و برای اطمینان می‌توانید شماره خود را در سایت آنان مشاهده کنید، حتما مراقبت لازم را داشته باشید و صحت موضوع را از شرکت مربوطه پیگیری کنید.

او اضافه کرد: این قبیل سایت‌ها معمولا بخشی از شماره تلفن همراه برندگان را در سایت خود ثبت می‌کنند که کلاهبرداران با سوء استفاده از همین موضوع، برنامه ریزی کلاهبرداری از شهروندان را دنبال کرده و در تماس با آنان تحت عنوان برنده مسابقه، با شگردی خاص آنان را برای دریافت جایزه به سایت‌های فیشینگ هدایت می‌کنند.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: بعد از آنکه فرد قربانی اطلاعات حساب خود را در این سایت جعلی بانکی وارد می‌کند، در فرصتی مناسب این افراد اقدام به برداشت و سرقت از حساب آنان می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت رویت هر گونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا از لینک تماس‌های مردمی به کارشناسان پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.