هشدار پلیس فتای استان در خصوص شگرد جدید مجرمان سایبری

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص کلاهبرداری سایبری تحت عنوان "ثبت نام خودرو" به عنوان جدیدترین روش مجرمانه به شهروندان هشدار داد.

هشدار پلیس فتای استان در خصوص شگرد جدید مجرمان سایبریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ احسان آنقی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به شگرد‌های مجرمانه با هدف کلاهبرداری‌های مالی مجرمان سایبری، اظهار داشت:از جمله جرایمی که در این ایام در فضای مجازی رو به گسترش بوده، کلاهبرداری در پوشش ثبت‌نام خودرو از شهروندان است که در چند روز گذشته مواردی مبنی بر کلاهبرداری از این طریق به کارشناسان پلیس فتا اعلام شده است.

او ادامه داد: برخی از شهروندان در هنگام ثبت‌نام، به نشانی سایت چندان توجه نکرده و با جستجو از طریق موتور‌های جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارائه شده است، به آسانی در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی استان مرکزی خاطر نشان کرد: به دلیل آن که همواره خرید و فروش خودرو با قیمت ارزان‌تر، باعث جذب مشتریان بیشتری نیز می‌شود، کلاهبرداران اقدام به طراحی سایتی شبیه یکی از سایت‌های گروه خودروسازان کرده و با این ترفند کاربرانی را که متقاضی ثبت‌نام و خرید محصولات خودرویی هستند، فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

او تأکید کرد: به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و بانکی خود را در این سایت‌ها وارد نکنید؛ توجه داشته باشید که آدرس درگاه بانکی بایستی با https آغازشده باشد و حتماً shaparak.ir باشد و تصویر امنیتی موجود در صفحات درگاه بانکی و محل اعداد صفحه‌کلید امن بایستی با هر بار ورود به صفحه تغییر کند.

سرهنگ آنقی تصریح کرد:کاربران فضای مجازی لازم است تا در کوتاهترین زمان ممکن، نسبت به فعال‌سازی"رمز دوم یک‌بار مصرف" اقدام کنند و اخبار مربوط ثبت‌نام خودرو را تنها از طریق مراجع و سازمان‌های معتبر پیگیری کنند.

او اضافه کرد: اگر افرادی هستند که در گذشته در این سایت‌ها ثبت‌نام کرده و اکنون دریافته اند که موجودی حساب کارت بانکی شان کم و یا مبالغ اندکی از حسابشان برداشت‌شده است، باید برای طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه و نسبت به تغییر"رمز دوم"خود نیز اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان افزود:شهروندان و کاربران گرامی برای خرید خودرو باید با مراجعه به نمایندگی‌های مجاز از شیوه ثبت‌نام، طرح‌های جدید و همچنین آدرس صحیح اینترنتی نمایندگی‌های مجاز فروش محصولات خودرویی اطلاع حاصل کرده و تا هنگامی که از درست بودن آدرس سایت مورد نظر، آگاه نشده اند، هرگز به تبلیغات فریبنده و اغواکننده افراد سودجو و فرصت طلب، در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

انتهای پیام/ ر

جدیدترین کلاهبرداری سایبری تحت عنوان ثبت نام خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.