رئیس پلیس فتا استان مرکزی:

مراقب پیام‌های کلاهبرداری به بهانه سهمیه بندی بنزین باشید

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از مردم خواست مراقب پیام‌های کلاهبرداری به بهانه اجرای طرح سهمیه بندی بنزین باشند.

مراقب پیام‌های کلاهبرداری به بهانه سهمیه بندی بنزین باشیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی به مردم هشدار داد مراقب کلاهبرداری به بهانه اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، از طریق ارسال پیامک به تلفن همراه و یا فرستادن پیام در شبکه‌های اجتماعی باشند.

سرهنگ آنقی افزود: در شرایط کنونی، شبکه‌های اجتماعی به علت ارائه ابزار‌ها، امکانات رایگان و جدید به افراد، مورد استقبال روز افزون شهروندان قرار گرفته و همین امر زمینه را برای سوءاستفاده برخی از مجرمان و افراد سودجو از شهروندان با عناوینی جذاب در فضای مجازی فراهم کرده است.

او اضافه کرد: با توجه به اجرای طرح حمایت معیشتی و سهمیه‌بندی بنزین از سوی دولت در روز‌های اخیر، این احتمال وجود دارد که افراد سودجو و مجرمان بخواهند با ارسال پیامک یا ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت کرده و از این طریق از آنان کلاهبرداری کنند.

پیام‌های جعلی کلاهبرداران در مورد سهمیه بندی بنزین

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی یادآور شد: در این شیوه متصور است که کلاهبرداران اقدام به ارسال پیام‌هایی با موضوع‌هایی نظیر " ثبت‌نام برای طرح معیشتی"، ثبت‌نام سهمیه بندی بنزین یا کارت سوخت"، "افزایش سهمیه سوخت مسافربر‌های اینترنتی" و ... به شهروندان داشته باشند.


او ادامه داد: شیوه این افراد سودجو و کلاهبردار به این شکل است که با قرار دادن لینکی در پیام‌های ارسالی از کاربران می‌خواهند که وارد یک سامانه شوند، که درآن سامانه صفحه‌ای جعلی برای سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان ایجاد شده و از کاربران خواسته می‌شود که در ازای پرداخت مبلغی بسیار کم، در سامانه جدید ثبت نام کند.

سرهنگ آنقی بیان داشت: غافل از این که در هنگام واریز مبلغ اطلاعات، در کوتاهترین زمان ممکن، کارت بانکی شهروندان کپی شده و مدتی بعد کلاهبرداران تمام موجودی آن‌ها را برداشت خواهند کرد.

مراقب سامانه‌های جعلی باشید

او با اشاره به شیوه دیگر کلاهبرداری این افراد سودجو بیان کرد: درحالتی دیگر، مجرمان تنها با ایجاد سامانه‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی، با دریافت مبالغی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده و هیچگونه خدماتی را نیز به آنان ارائه نمی‌دهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از مردم به ویژه رانندگان خواست تا هرگز به چنین پیام‌هایی توجه نکرده و همواره اخبار موثق را از منابع رسمی و مورد اعتماد دریافت و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طریق آدرس Cyberpolice.ir به بخش لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
سلام.لطفا پیگیری کنید چرا روستای مُزوش دلیجان که از قطب های کوهنوردی کشور و از روستاهای هدف گردشگری است علی رقم قولهایی که مسئولین مخابرات استان داده اند هنوز به اینترنت متصل نشده؟ و مردم روستا و گردشگران و خصوصا کوهنوردانی که از سراسر کشور به این روستا میان هنوز نتوانسته اند از این امکان استفاده کنند.چرا شرکت مخابرات انقدر تعلل دارد می کند؟؟؟؟