رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: بارش‌های مناسب و پوشش گیاهی غنی سبب افزایش زادآوری انواع وحوش در عرصه محیط زیست شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا صادقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: امسال زاد و ولد گونه‌های جانوری قوچ و میش، کل و بز و آهو در مناطق حفاظت شده شیر احمد و پروند و منطقه شکار ممنوع ریوند سبزوار و داورزن افزایش داشته است.

او افزود: بر مبنای سرشماری پاییزه حیات وحش، افزون بر سه هزار راس انواع قوچ و میش، کل و بز و آهو در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع سبزوار و داورزن وجود دارند که با زادآوری و دوقلوزایی این تعداد بیشتر می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار ادامه داد: همزمان با فصل زاد و ولد آهوان و دیگر گونه‌های جانوری عملیات پایش و بازرسی از مناطق حفاظت شده زیستی در این شهرستان افزایش یافته است.

گونه‌های جانوری همچون قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی مانند بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار محسوب می‌شوند.
 
انتهای پیام // ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.