استاندار کرمانشاه اعلام کرد که براساس تصمیم شورای عالی مسکن و شهرسازی ۳۴۰ هکتار به اراضی شهری کرمانشاه اضافه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند روز سه شنبه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری گفت: روز گذشته طرح جامع شهر کرمانشاه را در شورای عالی مسکن مطرح کردیم و وزیر راه و شهرسازی نیز پذیرفت که طرح بازنگری شود.

او افزود: این اراضی در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن به شهر کرمانشاه اضافه شد و می تواند منجر به جهش تولید و رونق صنعت ساختمان در استان شود.

استاندار کرمانشاه گفت: موضوع رونق صنعت ساختمان در سال ۹۹ به عنوان یک اولویت دنبال می شود زیرا این صنعت می‌تواند منجر به رونق چندین صنعت زیرمجموعه آن شود.

بازوند با بیان اینکه برای رونق صنعت ساختمان در شهر کرمانشاه باید شهرداری بیش از گذشته فعال شود، گفت: نظام مهندسی نیز باید بتواند در حوزه مسکن دولت را یاری کند.

او با انتقاد از وضعیت ساخت و ساز در کرمانشاه گفت: انتظار داریم که ساخت و سازها در این شهر که یکی از مقاصد گردشگری است با نمادها و مهندسی بهتر انجام شود.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از افزایش تعداد نشست های کمیسیون ماده پنج گفت: افزایش این نشست‌ به دلیل نامناسب بودن طرح تفصیلی است؛ معتقدم که بروز معضل حاشیه نشینی و افزایش سکونتگاه های غیررسمی به دلیل تصمیمات نادرست در کمیسیون ماده پنج رخ می دهد.

بازوند همچنین در رابطه با ساماندهی بافت فرسوده نیز گفت: به طور قطع اگر شرایط ساخت و ساز را برای مردم دشوار کنیم بافت فرسوده حفظ نمی شود؛ اگر هزینه کارهای قانونی برای مردم افزایش پیدا کند آنها سراغ کارهای غیرقانونی که هزینه کمتری دارد می روند.


او گفت: شاخص های اقتصادی استان کرمانشاه رو به بهبود است و این موضوع در سال گذشته به خوبی مشاهده شد.

استاندار کرمانشاه بهبود شاخص‌های اقتصادی را حاصل تلاش مدیران دولتی و بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: تجزیه و تحلیل مسائل اقتصادی استان با عینک‌ سیاسی کار درستی نیست زیرا به نتیجه نخواهد رسید.

بازوند با اشاره به اینکه باید خود را برای دوران پسا کرونا آماده کنیم، افزود: برای برطرف‌ کردن تاثیرات ناشی از شیوع ویروس کرونا راهی به جز جهش تولید نداریم.

او اتاق بازرگانی را پرچمدار جهش تولید دانست و عنوان کرد: کرمانشاه در استفاده از بازار سرمایه سیال، کشور عملکرد خوبی ندارد اما باید بتواند این سرمایه را به سمت رونق تولید سوق دهد.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: باید زنجیره های تولید و بازار مصرف را تقویت کنیم زیرا اگر این ارتباط ایجاد نشود درآمدزایی محقق نخواهد شد.

 انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.