زمین‌های مسکونی اوقافی شامل تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : پس از مذاکرات انجام شده با وزارت راه و شهرسازی زمین‌های مسکونی اوقافی نیز شامل تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : پیش از این بانک مسکن براساس آیین نامه‌های ابلاغی از اعطا تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن به این گونه زمین‌ها خودداری می‌کرد که با مذاکرات انجام شده اصلاحیه آیین نامه‌ها صادر شد.

او گفت : از این پس مالکان اراضی اوقافی با کاربری مسکونی شامل طرح ملی اقدام ملی مسکن می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات این طرح استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: همچنین براساس مذاکرات انجام شده دارندگان زمین‌های با کاربری مسکونی بدون هیچ آورده اولیه‌ای می‌توانند تسهیلات ساخت و ساز را دریافت کنند.

سالاری افزود: متقاضیان در این طرح برای هر واحد مسکونی صد میلیون تومان تسهیلات از بانک مسکن دریافت خواهند کرد.

او گفت: مالکان و انبوه سازان برای دریافت تسهیلات بانکی باید ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در ساخت و ساز داشته باشند.

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی سهمیه استان است که ۹ هزار واحد آن امسال ساخته خواهد شد.

سالاری افزود: باید وظایف دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای طرح ملی مسکن مشخص شود.

او گفت: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در طرح اقدام ملی مسکن در کرمانشاه سرمایه گذاری خواهد شد که می‌تواند زمینه اشتغالزایی و جهش تولید باشد.

معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: یک سری بخشنامه‌های دست و پا گیر در بانک‌ها پیش روی طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد که برای ایجاد تحول در این طرح باید این بخشنامه‌ها را اصلاح کرد.

سالاری افزود: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن قشر ضعیف جامعه محسوب می‌شوند از این رو باید قوانین و مقررات پیش روی این طرح را برای حمایت از مردم تسهیل کرد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار