رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیر از آغاز عملیات مرمت و بازسازی پل قیرمیزی کورپی شهرستان نیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهنام وکیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیر گفت: پل تاریخی قیرمیزی کورپی یا پل قرمز شهرستان نیر یکی از مناطق مهم گردشگری در استان اردبیل به شمار می‌رود که سالانه پذیرای گردشگران از مناطق مختلف است.

او افزود: این بنای تاریخی که مربوط به دوره صفویه بوده و بر روی رودخانه آغلاغان احداث شده در سال ۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و یکی از جاذبه‌های مهم شهرستان نیر به شمار می‌رود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیر حفاظت و حراست از این پل تاریخی را از برنامه‌های مهم در حوزه میراث فرهنگی شهرستان عنوان کرد و گفت: در راستای مرمت و بازسازی این بنای تاریخی امسال اقدامات عمرانی انجام می‌شود.

وکیلی از آغاز عملیات مرمت و بازسازی پل قرمز نیر خبر داد و افزود: پیمانکار این پروژه تعیین شده و تا ۵ روز آینده عملیات مرمت این پل تاریخی در شهرستان نیر آغاز می‌شود تا بتوانیم گامی در راستای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی و بنا‌های تاریخی شهرستان برداریم.

او با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و بنا‌های تاریخی شهرستان نیر بیان کرد: با توجه به اهمیت بنا‌های تاریخی در جذب و جلب گردشگران و رونق گردشگری در منطقه تلاش می‌کنیم تا با مرمت، بازسازی و ساماندهی بنا‌های تاریخی زمینه برای رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری را در شهرستان فراهم آوریم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.