مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ۲۵ پرو‌ژه میراث فرهنگی استان اردبیل تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از پروژه‌های در دست اجرای مرمت میراث فرهنگی و آثار تاریخی اردبیل با اشاره به پرو‌ژه‌های در دست اجرای میراث فرهنگی در سطح استان گفت: امسال برنامه‌ریزی شده تا پایان سال ۹ پرو‌زه مهم و اولویت‌دار در بخش میراث فرهنگی استان اردبیل به بهره‌برداری برسد.

او افزود: در کنار پرو‌ژه‌های میراث فرهنگی، در بخش گردشگری ۳ پرو‌ژه، در بخش سرمایه‌گذاری ۱۱ پرو‌ژه و در بخش صنایع دستی نیز دو پرو‌ژه تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: در مجموع امسال ۲۵ پرو‌ژه در بخش‌های مختلف در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید که عملیات عمرانی در این طرح‌ها در حال اجراست.

فلاحی اجرا و تکمیل پرو‌ژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد را برنامه اصلی این اداره کل برشمرد و گفت: این امر گامی در راستای اجرای پرو‌ژه‌های به صورت هدفمند به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: در راستای تاکید وزیر میراث فرهنگی و استاندار اردبیل مبنی بر خارج شدن گردشگری استان اردبیل از حالت فصلی رونق گردشگری زمستانی با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: برای دستیابی به این هدف احداث سه پیست اسکی جدید در استان هدفگذاری شده است چرا که توسعه زیرساخت‌ها در این زمینه می‌تواند زمینه برای رونق گردشگری استان در تمامی فصول را فراهم آورد.

فلاحی اظهار کرد: اجرا و تکمیل این پرو‌ژه و تکمیل اقدامات عمرانی و اجرایی جهشی اساسی در گردشگری استان ایجاد خواهد کرد.

او از رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در اجرای پرو ژه‌های میراث فرهنگی و گردشگری در سطح استان خبر داد و گفت: تلاش و جدیت بر این است تا این پرو‌ژه‌ها را تا موعد مقرر به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پ‍یام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.