مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: مرمت پل تاریخی «قیزکورپوسی» شهرستان کوثر تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه بررسی پروژه‌های اولویت‌دار میراث فرهنگی شهرستان کوثر اظهار کرد: با توجه به اینکه روند توسعه گردشگری در شهرستان کوثر کندتر از شهرستان‌های دیگر بوده است اولویت کاری اداره کل میراث فرهنگی در راستای توسعه متوازن گردشگری در استان آغاز پرو‌ژه‌های مختلف در حوزه گردشگری شهرستان کوثر است.

او از احداث سرویس بهداشتی در دربند مشکول خبر داد و گفت: تکمیل ساماندهی محوطه داش حامامی، اتمام مرمت و احیای پل تاریخی فیروزآباد و مرمت قیزکورپو‍سی که متعلق به دوره ساسانی بوده و از ارزشمندترین بنا‌های تاریخی استان به شمار می‌رود در حوزه میراث فرهنگی شهرستان کوثر امسال در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: یکی از موضوعات مهم تعیین تکلیف آبگرم شهرستان کوثر است که برای توسعه و ارتقای خدمات این آبگرم از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

فلاحی افزود: وجود سد کوثر زمینه مناسبی برای توسعه گردشگری آبی در منطقه را فراهم آورده که با توجه به آب و هوای مطبوع و طبیعت بکر منطقه می‌تواند مقصد گردشگری مناسبی برای گردشگران در طول سال باشد.

او در حوزه صنایع دستی با توجه به ظرفیت این شهرستان اقدامات اداره کل میراث فرهنگی را در شهرستان کوثر تجهیز کارگاه‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و برپایی بازارچه دائمی صنایع دستی عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اجرای چندین دوره جشنواره گردشگری چمچه‌خاتون در این شهرستان و استقبال خوب گردشگران یادآور شد: امسال نیز برپایی جشنواره‌های مختلف با هدف معرفی آداب و رسوم و جاذبه‌های گردشگری در قالب طرح زمستان بیدار در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

فلاحی از اختصاص ناوگان خودرویی جدید و تجهیز اداره شهرستان در سال جدید خبر داد و افزود: امیدواریم با حمایت‌های منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ساعی شهرستان شاهد رونق اقتصادی شهرستان کوثر از طریق گردشگری و صنایع دستی باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.