بسته اخبار حوادث امروز ۲۱ اردیبهشت ماه ۹۹؛

دستگیری ۶ نفر حفار غیرمجاز آثار باستانی در اردبیل/ ۱۷۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در نیر کشف شد

مهمترین حوادث استان اردبیل در روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۶ نفر حفار غیرمجاز آثار باستانی در اردبیل

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ۶ نفر حفار غیرمجاز آثار باستانی و میراث فرهنگی در بخش هیر شهرستان اردبیل دستگیر شدند.

سرهنگ صابر افضل‌نیا اظهار کرد: به دنبال دریافت اخبار و گزارشات واصله مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای کریق بخش هیر موضوع فوق به صورت ویژه تحقیق و صحت آن محرز گردید.

او افزود: به دنبال این امر نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل اعزام شده و ۶ نفر حفار غیرمجاز آثار باستانی و میراث فرهنگی را در منطقه دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به کشف برخی آلات و ادوات حفاری در منطقه از این حفاران بیان کرد: با تشکیل پرونده این افراد به دستگاه قضایی تحویل داده شدند تا رسیدگی قانونی در مورد جرائم آن‌ها انجام شود.

افضل‌نیا از گشت شبانه‌روزی نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست در سطح استان خبر داد و گفت: با هرگونه اقدام در راستای دستبرد و سوء استفاده از آثار باستانی و میراث فرهنگی در سطح استان برخورد کرده و اجازه دست‌درازی به آثار تاریخی استان را به این افراد نمی‌دهیم.

او با دعوت از مردم برای همکاری و مشارکت با نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در راستای حفاظت و حراست از آثار باستانی و تاریخی در سطح استان اظهار کرد: انتظار می‌رود هم‌استانی‌های محترم هرگونه اقدام مشکوک در این زمینه را سریعا گزارش دهند تا برخورد به موقع با این افراد انجام شود.

۱۷۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در نیر کشف شد

فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف ۱۷۰ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال به ارزش ۱۶ میلیارد ریال و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

سردار هوشنگ حسینی اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا وارز و پیشگیری و مبارزه با فعالیت‌های مجرمانه قاچاق و ناامن کنندگان اقتصاد کشور، ماموران یگان امداد شهرستان نیر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در میدان شهریار به یک دستگاه وانت مشکوک شده و خودرو را متوقف کردند.

او افزود: ماموران یگان امداد در بازرسی از خودرو ۱۷۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال بیت کوئین که به صورت قاچاق و بدون مدارک قانونی حمل می‌شد؛ کشف و یک نفر را در این رابطه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه گفت: کارشناسان ارزش ریالی کشفیات این عملیات را ۱۶ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار حسینی تصریح کرد: وانت پیکان مورد استفاده قاچاقچی توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.