در این مطلب تصاویری کمیاب از شهر پکن، پایتخت چین را که مربوط به یک قرن گذشته است مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پکن، پایتخت کشور پهناور چین و یکی از پرجمعیت‌ترین شهر‌ها این کشور و حتی جهان به شمار می‌رود. پکن دومین شهر پرجمعیت چین پس از شانگ‌های و مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور چین است. در جایی که شهر کنونی پکن واقع شده در ابتدا شهری به نام چونگدو بود که مغول‌ها آن را سوزاندند و ویران‌کردند. قوبیلای قاآن در جای پکن کنونی شهری ساخت و آن را پایتخت خود کرد.


بیشتر بخوانید: ورود مار سمی خطرناک به دستگاه خودپرداز بانک!


پس از برپایی سلسلهٔ مینگ در سال ۱۳۶۸ میلادی، این شهر نام بِیپینگ (به معنای صلح شمالی) گرفت و در سال ۱۹۴۹ در نخستین کنفرانس حزب کمونیست چین نامش به بِیجینگ (به معنای پایتخت شمالی) تغییر کرد. پکینگ و پکن گونه‌های دیگری از نگارش همان واژهٔ چینی بیجینگ هستند.

 با گذشت قرن ها اما شهر پکن همچنان آثار و بنا‌های تاریخی ۵۰۰۰ ساله‌ای را از گذشتگان در خود نگه داشته است که سالانه گردشگران زیادی را برای دیدن آن به چین می کشاند. تصاویر رنگی‌ای که به تازگی منتشر شده است چهره پایتخت کنونی چین در حدود ۱۰۰ سال پیش را به تصویر می‌کشد. در این تصاویر که توسط کاربری با نام " spitzer " در Weibo، یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی این کشور به تصاویر رنگی تبدیل و منتشر شده است زوایای جالبی از زندگی مردمان پایتخت کنونی چین را نشان می‌دهد. از فروشندگانی که در حال فروش کالای خود هستند تا تردد شتر‌ها در سطح شهر!

این ویدئو از زمان انتشار تاکنون بیش از ۱۹۰۰۰۰۰۰ بیننده داشته و ۶۰۰۰۰۰ لایک دریافت کرده است. در ادامه می توانید این ویدئوی جالب از پایتخت پکن را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشور چین ، پکن چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۱:۳۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا تاخیر در صدور کارت ملی هوشمند رو فراموش نکنید و به پیگیری بپردازید
آخرین اخبار