پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در هرسین

فرماندار هرسین گفت : سال گذشته با پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات زمینه اشتغال هزار و ۲۳۱ نفر در قالب ۷۰۸ طرح در حوزه‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و صنایع فراهم شد و اسامی همه در سامانه «کارا» موجود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛«امیر شاه‌آبادی» فرماندار هرسین از کارگرانی که در واحد‌های صنعتی تعدیل شده اند و هنوز در سامانه مربوطه به منظور بهره مندی از خدمات دولت ثبت نام نکرده اند خواست، در اسرع وقت در سامانه ثبت نام نمایند.

 او گفت: با توجه به تمهیدات صورت گرفته و نشست‌هایی که توسط فرماندار، بخشداران و اعضای کمیته اشتغال در روستا‌ها و مراکز دهستان‌ها با روستاییان صورت گرفت ۶۴ درصد بیشتر از سهمیه اختصاصی در طرح اشتغال پایدار روستایی تسهیلات جذب شد.

او به تاثیرات شیوع کرونا در شهرستان هرسین اشاره کرد و گفت: در بحث حوادث ناشی از کرونا تاکنون نیرو‌های کاری که در کارخانجات تعدیل شده اند در بخش بیستون ۴۴ نفر و در بخش مرکزی هرسین ۲۶۵ نفر در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند.

احصا آمار واحد‌های تولیدی و کسب و کار‌های کارگری خسارت دیده ناشی از کرونا از دیگر مواردی بود که فرماندار هرسین بر اجرای آن تاکید کرد و در ادامه از مدیران ادارات صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست در اسرع وقت اطلاعات خود در این راستا را بروز نمایند.

شاه آبادی ادامه داد: با توجه به اینکه سال جاری از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است از مدیران ادارات انتظار می‌رود جهادی عمل کنند و با ارایه ایده و برنامه‌های جدید در ایجاد اشتغال برای جوانان، رونق چرخ صنعت و تولید محصولات ۱۰۰ درصد ایرانی سهیم باشند.

فرماندار هرسین در ادامه با انتقاد از دلال بازی و خرید و فروش زمین‌های شهرک صنعتی هرسین در بنگاه‌های معاملات ملکی گفت: زمین‌هایی که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی در شهرک صنعتی هرسین واگذار شده دارای طرح و زمانبندی اجرا هستند و براساس مذاکرات انجام شده با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه مقرر شد کسانی که در زمانبندی مشخص شده طرح خود را در شهرک مذکور اجرا نکرده اند خلع ید شوند و این زمین‌ها به سرمایه گذاران واقعی واگذار شود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.