در پی تکمیل شدن ظرفیت بیشتر بیمارستان‌های پایتخت مکزیک و ناتوانی کادر درمانی برای پذیرش بیماران، احتمال افزایش شمار جانباختگان در این شهر تشدید شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بیمارستان‌های مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک از پذیرش بیماران مبتلا به کرونا خودداری می‌کنند، زیرا تاسیسات پزشکی خصوصی و دولتی به سرعت در حال پرشدن هستند و تعداد بیماران جدید رو به افزایش است.

از ۶۴ بیمارستان دولتی که برای بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا در مکزیکو سیتی در نظر گرفته شده اند، ظرفیت ۲۶ بیمارستان تکمیل شده است.

بر روی حصار بیمارستان دولتی «ایگناسیو زاراگزا» که در منطقه‌ای فقیرنشین در مکزیکو سیتی قرار دارد، اعلامیه‌ای نصب شده با این محتوا که برای پذیرش بیماران جدید کرونایی تخت وجود ندارد. همچنین ۱۶ کلینیک دولتی تکمیل شده اند و ۲۲ مرکز درمانی در آستانه تکمیل ظرفیت قرار دارند.

آمار «اتحادیه ملی بیمارستان‌های خصوصی» نشان می‌دهند تخت‌ها و واحد‌های مراقبت ویژه برای نگهداری از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خصوصی پنج ایالت و مکزیکو سیتی تکمیل شده اند.

دولت مکزیک اعلام کرده است این هفته احتمالا شمار افرادی که در پایتخت مکزیک و مکان‌های اطراف آن به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند به اوج خود برسد. این مناطق بیش از ۲۰ میلیون نفر را در خود جای داده اند و بیشتر موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا را دارند.

مقامات بهداشت عمومی تاکنون ابتلای بیش از ۳۵ هزار نفر به ویروس کرونا و مرگ ۳ هزارو ۴۰۰ نفر را تایید کرده اند. آن‌ها با استناد به مدل اطلاعاتی چند هفته قبل اعلام کردند تعداد موارد ابتلا به کرونا در این کشور ممکن است بیش از ۱۰۴ هزار مورد باشد.

پیش از این، مقامات مکزیک اعلام کردند با شیوع ویروس کرونا میان کادر درمانی بیمارستان‌های شهر تیخوانای مکزیک، این بیمارستان‌ها از پذیرش بیماران کرونایی سر باز می‌زنند. وزیر بهداشت مکزیک اعلام کرد بیش از ۲۱ درصد از مبتلایان در این شهر جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست می‌دهند در حالی که میزان مرگ‌ و میر ناشی از کرونا در سطح مکزیک ۱۰ درصد عنوان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار