رسانه آمریکایی فاکس‌نیوز طی گزارشی تاکید کرد که برخلاف نظر ترامپ که کرونا بدون واکسن هم از بین خواهد رفت، همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس‌نیوز، علی‌رغم نظر ترامپ درباره ویروس کرونا و اعتقاد او درباره اینکه تصور می‌کند ویروس کرونا در آستانه نابودی قرار گرفته، شواهد پزشکی نشان می‌دهد که ویروس کرونا به این زودی‌ها از آمریکا رخت بر نخواهد بست.

دکتر تام اینگلزبی، متخصص بهداشت عمومی در آمریکا در این‌باره می‌گوید: «علی‌رغم ادعای هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که ویروس کرونا بدون واکسن هم به زودی از بین خواهد رفت، شواهد پزشکی گویای این موضوع است که ویروس کرونا هنوز راه طولانی‌ای برای از بین رفتن دارد.»

وی در این‌باره گفت که هنوز بخشی از کشور به این ویروس آلوده شده و بنابراین اکثر شهروندان آمریکایی هنوز مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند. این متخصص بهداشت عمومی همچنین تاکید کرد که نظام سلامت آمریکا آمادگی لازم برای تست همه افراد مشکوک به ویروس کرونا و غربالگری آن‌ها را ندارند.

متخصص بهداشت عمومی در آمریکا هشدار داد که از سرگیری فعالیت‌ها در آمریکا و افزایش تعاملات اجتماعی موجب تسریع شیوع ویروس کرونا در این کشور خواهد شد.

اینگل همچنین در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر نابودی ویروس، تصریح کرد: «نه، این ویروس نمی‌خواهد از بین برود. امیدوارم با گذشت زمان، بیاموزیم که با آن زندگی کنیم و بتوانیم خطر انتقال این ویروس را کاهش دهیم.»

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: «تا زمانی که واکسن نداشته باشیم، ویروس کرونا به عنوان یک مشکل اساسی در کشور و سراسر جهان باقی خواهد ماند.»

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و تعطیلی گسترده کسب‌وکارها در این کشور، محبوبیت ترامپ و سایر جمهوری‌خواهان شدیدا کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل ترامپ بدون نظر گرفتن تهدیدات ناشی از بازگشایی اقتصادی، به عادی شدن روال زندگی در آمریکا اصرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار