رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: افزایش میزان رفت و آمد‌ها در شهر‌های کم خطر آذربایجان شرقی نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: افزایش میزان رفت و آمد‌ها در شهر‌های کم خطر آذربایجان شرقی نگران کننده است.

صومی افزود: به دنبال  انتشار اخباری مبنی بر کم خطر بودن شهر‌هایی مانند خداآفرین، هوراند و جلفا رفت و آمد‌ها در طول چند روز گذشته به این شهر‌ها افزایش داشته است و احتمال افزایش آمار مبتلایان در این مناطق وجود دارد.

او در ادامه با تاکید بر اینکه هم استانی‌ها باید در صورت داشتن کم‌ترین علامت نیز به مراکز سلامت مراجعه کنند گفت: برای تشخیص اینکه فرد کرونا دارد یا نه و انجام آزمایش، ۶۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنیم، از این رو علامت‌دار‌ها حتما مراجعه کنند.

صومی گفت: مطلبی تحت عنوان اینکه بچه‌ها به کرونا مبتلا نمی‌شوند، مطرح نیست چرا که عوارض کرونا مانند تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکم و سرفه تب و لرز نیز ممکن است در کودکان دیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در استان ما نیز مبتلایی زیر یک سال، سه ساله و هشت ساله نیز داشتیم، کودکان هم در صورت داشتن علامت حتما باید تحت مراقبت قرار بگیرند.

او گفت: موارد نشان داد که کرونا می‌تواند هر نوع علامتی مانند خونریزی مغزی، علایم گوارشی و پوستی هم ایجاد کند.

صومی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را ضروری دانست و افزود: به نظر می‌رسد مردم یادشان رفته است که ویروسی به اسم کووید ۱۹ وجود دارد.

او با اشاره به وضع شیوع کرونا در آذربایجان شرقی گفت: نمونه برداری‌ها افزایش چشمگیری داشته و روزانه ۵۰۰ الی ۹۰۰ نمونه برداری انجام می‌شود که ۲۰ الی ۲۵ درصد آن‌ها مثبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد فوتی‌های این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر، روز قبل ۵ نفر و روز قبل از آن نیز یک نفر بود و فوتی‌ها و تعداد بستری و همچنان سیر نزولی دارند.

او گفت: هم اکنون ۵۳۲ نفر در بیمارستان‌های استان و ۱۵۶ نفر از آنان در بخش ویژه بستری هستند و ۸۲ نفر نیز زیر دستگاه تهویه مکانیکی قرار دارند.

صومی از بهبود ۸۲.۵ درصدی مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.