اسداله نژاد از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۷ هزار تومان و مرغ گرم ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی های سطح شهر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که تغییرات محسوسی در بحث قیمت رخ ندهد.

اسداله نژاد درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به تعادل نسبی عرضه و تقاضا و کاهش حجم دپو مرغ در واحدها پیش بینی می شود که قیمت مرغ هفته آینده تا حدی به نرخ منطقی خود نزدیک می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به آنکه شرکت پشتیبانی امور دام قیمت مرغ Shrink Packing شده را از ۱۳ هزار تومان به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده است و طی روزهای آتی ابلاغ می کند، از این رو این موضوع در افزایش قیمت مرغ و کاهش زیان مرغداران بی تاثیر نیست.

تامین بخش اعظم نهاده های دامی مرغداران از بازار آزاد

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده های دامی بیان کرد: توزیع نهاده های دامی با نرخ مصوب از سوی پشتیبانی امور دام در حجم محدود از طریق بازارگاه در اختیار مرغداران قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مرغداران ۶۰ تا ۷۰ درصد نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری می‌کنند، گفت: مرغداران هر کیلو ذرت را با نرخ ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و کنجاله سویا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد خریداری می کنند که اختلاف معناداری با کارگروه تنظیم بازار دارد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: قیمت مصوب فعلی مرغ مربوط به سال گذشته است و از آن تاریخ به بعد به سبب افزایش هزینه های تولید حداقل ۲۵ درصد به قیمت تمام شده تولید اضافه شده است که انتظار می رود کارگروه تنظیم بازار هر چه سریع تر نرخ جدید را اعلام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پايش
۱۳:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرغ اورگانيك و بهداشتي را در رنج وزني متوسط 1500 گرم خريداري كنيد . آنتي بيوتيك باعث خود خوري مرغ ميشود كه بيشتر به وزن مرغ مي افزايد و از كيفيت و بهداشت مرغ مي كاهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا جلوی حذف صفر از پول ملی را بگیرید چون عواقب بدی برای اقشار متوسط و ضعیف دارد مسلما قیمت اجناس به شدت بالا میرود . برای چاپ اسکناس و پول جدید هم هزینه اضافه باید انجام گیرد. رییس کل بانک مرکزی حقوق زیادی میگیرد حقوقش با مردم عادی فرق دارد فکر بیکاری نیست بازهم یک مشکل به کشور اضافه میشود . همین صفرها است که مانند حلقه های زنجیر لنگر کشتی جلوی رشد بی رویه قیمت ها را تا حدودی گرفته. مثلا قیمت پنیر 8500 تومان نان بربری 1300 تومان شامپو 8200 تومان کرایه تاکسی 1500 تومان تمام این ارقام بعد از حذف صفر به شدت افزایش می یابند .علاوه بر اینها از نظر ریاضی و آموزش آن برای مردم مشکل ایجاد میشود
آخرین اخبار