وزارت خزانه داری آمریکا برای جبران خسارات ناشی از ویروس کرونا، اوراق قرضه عرضه می‌کند که این امر موجب افزایش نرخ بدهی‌های آمریکا می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه طرح ارائه اوراق قرضه را تصویب کرد تا بدین واسطه خسارات ناشی از ویروس کرونا به اقتصاد آمریکا جبران شود. البته این تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا موجب افزایش نرخ بدهی‌های آمریکا می‌شود.

این وزارتخانه طی اطلاعیه‌ای در روز چهارشنبه اعلام کرد که برنامه‌ حراج  اوراق قرضه با بازپرداخت ۲۰ ساله را در نظر گرفته است. این اوراق قرار است در تاریخ بیستم ماه جاری میلادی عرضه شود. بدین ترتیب ضمن ارائه خدمات به بنگاه‌های اقتصادی در آمریکا، میزان بدهی‌های این کشور افزایش هم می‌یابد.

بدهی بی سابقه در دولت آمریکا پس از آن شکل می‌گیرد که وزارت خزانه داری این کشور پیش‌بینی کرده که رشد اقتصادی آمریکا طی دومین فصل از سال جاری حدود ۴۰ درصد کاهش را تجربه خواهد کرد.

اقتصاد آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه شده است. بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در پی شیوع ویروس کرونا در آمریکا فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

از سوی دیگر اوضاع نامناسب اقتصادی آمریکا منجر به کاهش محبوبیت ترامپ شده و جمهوری‌خواهان را نسبت به انتخابات پیش‌رو نگران کرده است. تصمیم اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا هم در راستای کاهش خسارت‌های ناشی از ویروس کرونا برای ترمیم چهره ترامپ ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار