رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با راه انداری سامانه پایش هوشمند اراضی، بدنبال مانیتورینگ ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه به منظور جلوگیری از تغییر کاربری آن‌ها هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بااشاره به وجود یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع در استان، گفت : برای حفاظت از این اراضی ملی ۱۴ پاسگاه حفاظت منابع طبیعی در سطح استان راه اندازی کرده‌ایم.

او به همکاری ۴۳ هزار همیار طبیعت در حفظ اراضی ملی استان اشاره کرد و گفت : مشارکت خوب این همیاران باعث شد تا سال گذشته علیرغم بارندگی‌های خوبی که در سطح استان داشتیم، میزان آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی استان ۸۴ درصد کاهش داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به برخورد‌های صورت گرفته با متصرفین اراضی ملی هم پرداخت و افزود: از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۱۵۱۰ پرونده قضایی در بحث تخریب اراضی ملی تشکیل شده و در حال حاضر ۳۶۱ مورد از این پرونده‌ها در مجامع قضایی استان در حال رسیدگی هستند.

او گفت: در این مدت ۴۳۱ حکم به نفع جهاد کشاورزی استان صادر شده و ۶۲۹ حکم هم برعلیه ما بود که منجر به منع تعقیب و حکم برائت برای متصرفین شد.

حاتمی افزود: از ۴۳۱ حکمی که به نفع جهادکشاورزی استان صادرشده تاکنون ۲۵۳ فقره از آن اجرایی شده است.

او به آمار بالای تغیبر کاربری در حاشیه شهر کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت:۷۰ درصد موارد تخلف پرونده‌هایی که در حوزه تغییرکاربری در سطح استان داریم، مربوط به شهر کرمانشاه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، کرمانشاه را بزرگترین شهرستان کشاورزی کشور خواند و افزود: وسعت اراضی این شهرستان از ۱۹ استان کشور بیشتر است، برای همین تخلفات تغییر کاربری زیادی در آن داریم، اما با مشکل تجهیزات و نیرو مواجه هستیم.

او ادامه داد: در شهرستان کرمانشاه ۳۴۰ هزار هکتار اراضی داریم که از این میزان ۲۴۰ هزار هکتار در مبادی ورودی و خروجی شهر قرار گرفته که افرادی به دنبال تغییر کاربری آن‌ها هستند.

حاتمی از برنامه ریزی برای راه اندازی پایش هوشمند اراضی حاشیه شهر کرمانشاه خبرداد و گفت: طبق این برنامه تا ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان را مانیتورینگ می‌کنیم تا از تغییر کاربری آن‌ها جلوگیری شود.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه خواستار تقویت گشت‌های یگان حفاظت جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور اراضی استان شد و گفت: با تقویت این یگان‌ها از همان ابتدای شروع ساخت و ساز می‌توان جلوی افراد متخلف را گرفت.

او گفت: همچنین افرادی هم هستند که به قطعه بندی و فروش اراضی اطراف شهر کرمانشاه اقدام می‌کنند که قابل شناسایی و برخورد هستند.

فرماندار کرمانشاه به تخلفات برخی بنگاه‌های معاملات ملکی هم اشاره کرد و افزود: نباید اجازه دهیم این بنگاه‌ها، معاملات خارج از قوانین و مقرارت انجام دهند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.