مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت : به منظور جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان هم‌اکنون بیش از ۳۷۰ باسکول سنگین جاده‌ای فعال زیرپوشش این اداره کل در استان وجود دارد که در طول سال به صورت دوره‌ای ارزیابی می‌شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد کرمانشاه بااشاره به برداشت غلات و محصولات کشاورزی مناطق گرمسیری در اواخر ماه جاری گفت : به منظور جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان هم‌اکنون بیش از ۳۷۰ باسکول سنگین جاده‌ای فعال زیرپوشش این اداره کل در استان وجود دارد که در طول سال به صورت دوره‌ای ارزیابی می‌شود.

او گفت : در این ایام شاهد برداشت محصولات کشاورزی راهبردی از جمله گندم، جو، کلزا و ذرت موجود در مناطقی مانند گیلانغرب، سرپل ذهاب، سومار و قصرشیرین هستیم لذا دقت و صحت عملکرد باسکول‌های جاده‌ای در سنجش محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او وظیفه سازمانی اداره کل استاندارد را نظارت بر دقت و صحت عملکرد انواع وسایل توزین دانست و گفت: طی یک ماه گذشته این اداره کل تعداد ۶۰ باسکول وسایل نقلیه جاده ای اوزان سنگین را کالیبره کرده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به کشاورزان زحمت کش می‌باشد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: با توجه به برداشت انبوه محصولات کشاورزی در این ایام، ‌لذا این اداره کل به منظور جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان و زیان ناشی از عدم دقت وسایل سنجش مورد استفاده، نظارت مستمری بر باسکول‌های جاده‌ای اوزان سنگین دارد.

نیازی افزود: آزمون های ادواری روی این باسکول‌ها براساس ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس های سازمان ملی استاندارد ایران به منظور صیانت از حقوق شهروندی و اطمینان از صحت عملکرد وسایل سنجش انجام می‌گیرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.