وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های حفاظت هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی روسیه که با شیوع ویروس کووید-۱۹ در ایتالیا به آنجا اعزام شده بودند از این کشور خارج می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، اعلام کرد وزارت دفاع این کشور از روز پنج‌شنبه خروج نیرو‌های حفاظت هسته‌ای، بیولوژیکی و شیمیایی خود از ایتالیا را آغاز کرده است.

شویگو در این خصوص گفت «فردا، عقب‌نشینی نیرو‌های حفاظت هسته‌ای بیولوژیکی و شیمیایی از ایتالیا آغاز خواهد شد. از رئیس ستاد کل این نیرو‌ها خواستم از این تیم‌ها استقبال رسمی به عمل آورد.»

از تاریخ ۲۲ مارس، ۱۵ فروند هواپیمای نظامی روسی که حامل متخصصان ویروس شناسی و اپیدمیولوژی وزارت دفاع این کشور بودند برای کمک به مقابله با ویروس کرونا در ایتالیا و تحویل تجهیزات پزشکی لازم برای تشخیص و ضد عفونی کردن این کشور به آنجا اعزام شدند.

ایتالیا نخسیتن کشور در قاره اروپا بود که ویروس کووید-۱۹ در آنجا به شدت شیوع یافت و به سرعت این کشور را تبدیل به کانون شیوع کرونا در سراسر اروپا کرد. ایتالیا در حال حاضر با بیش از ۲۱۳ هزار مبتلا و بیش از ۲۹ قربانی در میان تمامی کشور‌های جهان پس از آمریکا و اسپانیا در رده سوم از نظر آلودگی قرار دارد. هرچند تعداد قربانیان آن از اسپانیا که ۲۵ هزار کشته دارد بالاتر است.

ویروس جدید کرونا که نخستین بار در اواخر ماه دسامبر در شهر ووهان چین شیوع یافت تاکنون در سراسر جهان نزدیک به سه میلیون و ۷۵۰ هزار نفر را مبتلا کرده و نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است. آمریکا با بیش از یک میلیون و ۲۳۸ هزار مبتلا و بیش از ۷۲ هزار قربانی در صدر همه کشور‌های جهان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار