سری جدید پردازنده‌های مدیاتک رونمایی شد

مدیاتک پردازنده جدید خود را با نام Helip G85 به صورت رسمی معرفی کرد.

سری جدید پردازنده‌های مدیاتک رونمایی شدندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شیائومی گوشی جدید میان‌رده خود، Redmi Note 9 را هفته گذشته معرفی کرد که مجهز به پردازنده Helio G85 ساخته شرکت مدیاتک بود. به تازگی، شرکت تایوانی مدیاتک، به صورت رسمی از تراشه تولید شده خود رونمایی کرد. این تراشه با واحد پردازنده گرافیکی سریع‌تر از Helio G80 همراه است، اما واحد پردازش اصلی آن مانند نسل قبلی خود است.


بیشتر بخوانید: گوشی Realme 6 به رم ۸ گیگابایتی مجهز خواهد بود


Helio G85 با دو هسته Cortex-A75 با سرعت پردازش ۲ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با سرعت پردازش ۱.۸ گیگاهرتز تجهیز شده است. پردازنده گرافیکی جدید مدیاتک که برای Helio G85 در نظر گرفته شده، Mali G52 نام دارد. این پردازنده گرافیکی جدید Mali-G52 با سرعت یک گیگاهرتز داده‌ها را پردازش می‌کند و این سرعت بیشتر از Helio G80 است که سرعت آن به ۹۵۰ مگاهرتز می‌رسید. این تراشه پردازنده گرافیکی جدید همه مشخصات Helio G80 مانند پردازش بهینه شده برای بازی را دارد.

مدیاتک قول پیش‌بینی هوشمندی از همزمانی وای-فای و LTE را می‌دهد و این تراشه می‌تواند فقط بین ۱۳ ms بین شبکه‌ها جابه‌جا شود که برای ایجاد یک اتصال بدون تاخیر کافی است. همچنین پاسخ سریع‌تری بین دکل‌های تلفن همراه و گوشی هوشمند به همراه خواهد داشت و مکالمه‌ها را هنگام بازی بدون قطع ارتباط دیتا، قطع می‌کند؛ موضوعی که حتی پرچمداران نیز با آن دست به گریبان هستند.

سری جدید پردازنده‌های مدیاتک رونمایی شدند

مدیاتک در حال حاضر تراشه‌های پردازنده خود را برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند صادر می‌کند؛ در نتیجه، باید منتظر گوشی‌هایی با حدود قیمت ۲۰۰ دلار با پردازنده Helio G85 باشیم.

گفتنی است؛ مدیاتک یک شرکت طراح محصولات نیمه‌رسانا برای کاربردهای بی‌سیم، رسانه دیجیتال و پردازنده است. مدیاتک در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و ۲۳ ژوئیه ۲۰۰۱ در فهرست بازار بورس تایوان قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار