فهرستی از بهترین پردازنده‌های موبایلی سال ۲۰۱۹ منتشر شد

بنچمارک AnTuTu فهرستی از بهترین پردازنده‌های موبایلی سال ۲۰۱۹ منتشر کرده که امتیازات بالا تراشه‌های کایرین و مدیاتک نسبت به تراشه‌های اسنپدراگون و اکسینوس قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،بنچمارک AnTuTu یکی از اصلی‌ترین مراجع بررسی قدرت تلفن‌های هوشمند و پردازنده‌های موبایلی است که با انجام آزمایش‌های مختلف بر روی هر گوشی و امتیازدهی به عملکرد آن، میزان بازدهی هر دستگاه را معین می‌کند. به همین دلیل با پایان سال ۲۰۱۹، فهرستی از طرفی سایت AnTuTu منتشر شد که بر اساس آن، پردازنده‌هایی که بهترین عملکرد را از خود به ثبت رساندند، مشخص می‌شود. در این فهرست به پردازنده‌های موبایلی که گوشی‌های استفاده کننده از آن‌ها، بالاترین امتیازات بنچمارک را دریافت کرده‌اند، اشاره شده است.

بر اساس امتیازات AnTuTu، تلفن‌های هوشمندی که در سال گذشته از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده می‌کردند، بهترین عملکرد و بازدهی را از خود نشان دادند. این پردازنده یکپارچه در اواسط سال ۲۰۱۹ معرفی شد و در گوشی‌های گیمینگ مورد استفاده قرار گرفت. شرکت‌های تولید کننده در اکثر گوشی‌های گیمینگ، از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس همراه با تراشه گرافیکی Adreno 640 بهره بردند.

فهرستی بهترین پردازنده‌های موبایلی سال ۲۰۱۹ منتشر شد

اما اینترنت نسل پنجم یکی از فناوری‌های نوین سال گذشته بود که بر روی برخی گوشی‌ها معرفی شد، تعدادی از مدل‌های 5G سال گذشته با تراشه مودم جداگانه و برخی با پردازنده همراه با مودم 5G عرضه شدند. از این رو در بخش پردازنده‌های 5G تراشه Kirin 990 5G بهترین عملکرد را از خود به جای گذاشت. این تراشه توسط بخش های‌سیلیکون شرکت هوآوی طراحی و توسط شرکت تایوانی TSMC تولید شده است. در این بخش پردازنده مدیاتک  Dimensity 1000 نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و گوشی‌هایی که به این تراشه مجهز شده‌ بودند، امتیازات بالایی از نظر بازدهی به دست آوردند.

بخش نهایی فهرست شرکت AnTuTu مربوط به پردازنده‌های میان‌رده با قیمت اقتصادی است که در گوشی‌های ارزان‌تر مورد استفاده قرار گرفتند. در این بخش نیز دو پردازنده چینی Kirin 810 و مدیاتک Helio G90T بهترین عملکرد را از خود به جای گذاشتند. نکته قابل توجه نبودن پردازنده‌های سری اکسینوس شرکت سامسونگ در میان برترین تراشه‌های سال است، با توجه به این که تمامی گوشی‌های سامسونگ با پردازنده‌های ساخت این شرکت وارد بازار می‌شوند، برتری پردازنده‌های چینی نسبت به پردازنده‌های سامسونگ می‌تواند یک تهدید برای فروش اینده این شرکت باشد.

فهرستی بهترین پردازنده‌های موبایلی سال ۲۰۱۹ منتشر شد

شرکت AnTuTu اعلام کرد که آزمایش‌های انجام گرته برای گوشی‌های اندروید و iOS با تفاوت‌های چشمگیری انجام می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان پردازنده A13 اپل را با پردازنده‌های گوشی‌های اندرویدی مقایسه کرد. یا در یک دسته قرار داد. از این رو در این گزارش در مورد عملکرد تراشه A13 صحبتی به میان نیامده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار