سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: سمن‌ها بازوان پرتوان مردمی اند که در موقعیت بحران در کنار دولت و بخش خصوصی به ساخت جامعه کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محبوبه نژاد زمانی، سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با محوریت مشارکت‌های اجتماعی در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، گفت: مشارکت‌های اجتماعی در سمن‌ها یکی از مهمترین و موثرترین ابزار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توسعه و پیشرفت جامعه است.

او افزود: یکی از راه‌های مشارکت‌های اجتماعی جوانان، استفاده از ظرفیت‌های سمن‌ها و سوق دادن جوانان به سوی تشکیل سمن‌ها و مشارکت در این گروه هاست تا بتوان از ظرفیت و انرژی آن‌ها در ساختن جامعه و توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه استفاده کرد.

نژادزمانی از دستگاه‌های اجرایی خواست: گروه‌های فعال خواهان تشکیل سمن ِمرتبط به کار خود را به این اداره کل معرفی کنند تا جلسات توجیهی برایشان گذاشته شود و مقدمات ثبت سمن به وجود آید.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه جوانان نیرو‌های بالقوه و بالفعل هر جامعه بوده و اعتماد به آن‌ها در کار‌های مختلف در تمامی زمینه‌ها نتایج مثبت و مفیدی را برای جامعه در بر داشته است، لذا از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم در این رزمایش همکاری و تعامل خوبی با سازمان‌های مردم نهاد داشته باشند.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، سازمان‌های مردم نهاد را بازوان پرتوان مردمی دانست که همیشه در موقعیت بحران در کنار دولت و بخش خصوصی علاوه بر اینکه از آلام جامعه کاستند، بدون هیچ چشمداشت، نگاه سیاسی و بدون تشریفات به کمک دولت آمدند و به ساخت جامعه کمک کردند.

نژادزمانی گفت: در بحران اخیر، باید مدیریت بحران یک کاسه شود و با توجه به رویکرد مردم محوری و محله محوری که سازمان‌های مردم نهاد دارند، این ظرفیت در سازمان‌های مردم نهاد این حوزه وجود دارد تا بتوانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی دستگاه‌های عضو ستاد را داشته باشند و در امر توزیع همکاری لازم را کنند.

او با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه افزود: در همان روز‌های نخست، ستادی را در مرکز استان متشکل از بسیج ورزشکاران، خیران، هیئت‌های ورزشی تشکیل دادیم و ارتباطاتی با سپاه، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام، تبلیغات اسلامی، کمیته امداد برقرار و تعاملاتی انجام شد.

نژادزمانی به بیان گزارشی از اقدامات مثبت سمن‌های جوانان طی ماه‌های اخیر پرداخت و تصریح کرد: از اسفند ماه سمن‌های جوانان پای کار بوده اند و در این زمینه با تمام وجود اقدامات موثری را به انجام رسانده اند.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: خواهان تشکیل کارگروه‌های تخصصی هستیم که با دستگاه‌های عضو این ستاد می‌توانیم ضمن یک هم افزایی و هم پوشانی آن را انجام دهیم.

نژادزمانی گفت: در صورت تشکیل این کارگروه ها، می‌توانیم به منظور افزایش مشارکت‌های اجتماعی از هفته آینده در همین جلسه همین ستاد، تفاهم نامه‌هایی را با دستگاه‌های مرتبط به امضا برسانیم.

او به رزمایش کمک مومنانه اشاره کرد و افزود: با توجه وجود ۱۳۳ سمن فعال، آمادگی خود را برای سهیم شدن در این کار خیرخواهانه و خداپسندانه در کنار سایر ارگان‌ها اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار