رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: بارش‌های زمستان گذشته و بهاری موجب بهبود شرایط زیستگاه‌های طبیعی و رویش پوشش گیاهی مناسب در مناطق حوزه شهرستان ایرانشهر شده است.

محمد انور هاشمزهی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بارش‌های زمستان گذشته و بهاری موجب بهبود شرایط زیستگاه‌های طبیعی و رویش پوشش گیاهی مناسب در مناطق حوزه شهرستان ایرانشهر شده است.

هاشمزهی افزود: ایجاد پوشش گیاهی مناسب و به طبع آن بهبود شرایط گونه‌های جانوری علف خوار در طبیعت منطقه موجب افزایش طعمه‌های غذایی برای گونه‌های جانوری گوشتخوار منطقه و ایجاد شرایط مناسب زیستی و زادآوری گونه‌های مختلف جانوری شده و منجر به افزایش جمعیت این گونه‌ها ازجمله کوچکترین عضو این خانواده یعنی گربه شنی در مناطق مختلف و زیستگاه‌های دشتی و ماسه زار‌های منطقه شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر بیان کرد:گشت و کنترل‌های یگان حفاظت در مناطق و سرشماری‌های حاصل از این گشت و کنترل‌ها در مناطق بصورت بیتوته‌های طولانی مدت در مناطق است و مشاهده بیش از حد معمول این گونه‌ها در فواصل مختلف حاکی از افزایش جمعیت بدلیل پوشش گیاهی مناسب و افزایش جمعیت گونه‌های جانوری کوچکتر می‌باشد.

هاشمزهی اشاره کرد: در مناطق حوزه شهرستان ایرانشهر گربه سانانی نظیر پلنگ، گربه جنگلی، گربه وحشی، گربه شنی و... زیست می‌کنند.


بیشتر بخوانید: شناسایی بیش‌از ١٠٠ قلاده گربه شنی در ایرانشهر

یک قلاده گربه وحشی در زیستگاه اصلی خود رها سازی شد


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار