مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از رسیدگی به تخلفات ۱۳۱ شرکت حمل و نقل و ۲۴۰ تخلف رانندگان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای طی سال ۱۳۹۸ خبر داد.

رسیدگی به تخلفات ۳۷۱ پرونده در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل ونقل جاد‌های برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه، در جلسات کمیسیون‌های مواد ۱۱ و ۱۲ استان ایلام در سال ۹۸ به ۱۳۱ مورد پرونده تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقلی رسیدگی شد که ۶۲ مورد از آن‌ها جریمه نقدی، ۵۸ مورد برائت، ۷ مورد تذکر کتبی و ۴ مورد قطع خدمات یک ماهه محکوم شدند.

دلخواه همچنین به ۲۴۰ مورد پرونده تخلف رانندگان حمل ونقل جاده‌ای در سطح استان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل کالا و مسافر ۱۷۱ مورد تذکر کتبی، ۴۲ مورد قطع خدمات یک ماهه و ۲۷ مورد برائت بوده و احکام لازم برای آن‌ها صادر شده است.

او اضافه کرد: عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان حمل و نقل برون شهری عبارتند از عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه تنظیم و استفاده از بارنامه، عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تهیه و تنظیم و استفاده از صورت وضعیت، سوء استفاده از کارت هوشمند راننده بوده نمونه تخلفات رانندگان عبارتنداز جابجایی بار بدون استفاده از بارنامه، جابجایی مسافر بدون استفاده از صورت وضعیت، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و... بوده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.