مقایسه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس X ؛ کدام یک دنیای بازی‌ها را متحول می‌کند؟

در این گزارش مشخصات سخت افزاری دو کنسول PS5 و Xbox Series X به طور کامل با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

مقایسه سخت افزار دو کنسول PS5 و Xbox Series Xبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند ماه پیش اولین زمزمه‌ها از معرفی و عرضه نسل جدید کنسول‌ها در فضای مجازی منتشر شد و شایعات زیادی درباره دو کنسول جدید ایکس باکس و پلی استیشن بین کاربران پخش شد. اما پس از گذشت مدتی بسیار کوتاه سونی اطلاعات کامل سخت افزار کنسول خود را اعلام کرد؛ اما از ظاهر و کنترلر این کنسول حرفی نزد و ترجیح داد اطلاعات منتشر شده از کنسول این شرکت در حد مشخصات سخت افزاری باقی بماند. چند ماه بعد شرکت مایکروسافت به طور ناگهانی مشخصات سخت افزاری و ظاهری نسل بعدی کنسول خود را در فضای مجازی منتشر کرد و به این ترتیب جزئیاتی کامل از اطلاعات این کنسول به دست گیمرها رسید.

در همین اواخر نیز شرکت سونی جزئیاتی از کنترلر کنسول PS5 را منتشر کرد و به این ترتیب اطلاعات نسبتا کاملی از هر دو کنسول نسل بعدی در دسترس است و می‌توان به راحتی این دو کنسول را با یکدیگر مقایسه کرد. در ادامه قصد داریم دو کنسول PS5 و Xbox Series X را از لحاظ سخت افزاری با یکدیگر مقایسه کنیم.

طبق اعلام شرکت‌های سونی و مایکروسافت هر دو کنسول از یک دیسک درایور 4K UHD Blu-Ray Drive استفاده خواهند کرد که به این ترتیب کاربران علاوه بر امکان استفاده از دیسک بازی، امکان تماشای فیلم با کیفیت فوق العاده را نیز خواهند داشت.

حافظه RAM

از نظر حافظه موقت یا RAM هر دو کنسول از ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی رم GDDR6 بهره می‌برند که در حال حاضر در هیچ کدام از سیستم‌های گیمینگ از این نسل از رم استفاده نشده است. پهنای باند حافظه کنسول پلی استیشن 5 در حدود 448GB/s و پهنای باند کنسول شرکت مایکروسافت 560GB/s است.واضح است که در این بخش کنسول Xbox Series X برتری بسیار چشمگیری نسبت به پلی استیشن جدید خواهد داشت.

مقایسه سخت افزار دو کنسول PS5 و Xbox Series X

مقایسه پردازنده کنسول پلی استیشن و ایکس باکس

یکی از مهم‌ترین قطعات کنسول‌ها، پردازنده یا CPU آن‌ها است. پردازنده پلی استیشن بعدی قرار است از هشت هسته Zen 2 Cores تشکیل شود که فرکانس 3.5HGz را در اختیار گیمر قرار می‌دهد و پردازنده کنسول ایکس باکس نیز از همین نوع است اما مایکروسافت توانسته از این پردازنده فرکانس 3.8GHz را خارج کند و به این ترتیب در بخش سی پی یو نیز کنسول بعدی مایکروسافت از نسل بعدی پلی استیشن برتری خواهد داشت.

مقایسه کارت گرافیک نسل جدید کنسول‌ها

اما مهم‌ترین قطعه در هر کنسولی کارت گرافیک یا GPU آن کنسول است و به نوعی تمام فشار اجرای بازی روی این قطعه است. هر دو کنسول نسل بعدی از کارت گرافیک سفارشی سازی شده شرکت AMD استفاده می‌کنند اما این بار هم کنسول شرکت مایکروسافت برتری عجیبی نسبت به کنسول سونی دارد و می‌تواند قدرت ۱۲ ترافلوپس را در اختیار گیمر قرار دهد، این در حالی است که کنسول سونی تنها می‌تواند قدرتی معادل ۱۰.۲۸ ترافلوپس را منتشر کند؛ هر چند این میزان قدرت نیز بسیار بالا بوده و هرگز گیمرها در هنگام اجرای بازی‌های رایانه‌ای دچار مشکل نخواهند شد اما با این حال باز هم شرکت مایکروسافت توانسته در این رقابت پیروز از میدان خارج شود.

گفتنی است؛ خروجی هر دو کارت گرافیک نیز از کیفیت‌های 4K و 8K پشتیبانی می‌کند که تا فرکانس 120hz را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

مقایسه سخت افزار دو کنسول PS5 و Xbox Series X

حافظه ذخیره سازی ایکس باکس ایکس و پلی استیشن 5

در بخش انتقال دیتا نیز کنسول پلی استیشن توانایی انتقال 5.5GB بر ثانیه و کنسول ایکس باکس توانایی انتقال 2.4GB بر ثانیه را خواهد داشت که در این مرحله باید گفت مایکروسافت ضعف بسیار بزرگی را در کنسول خود قرار داده است، اما در بخش میزان حافظه داخلی، کنسول سونی از 825GB حافظه SSD استفاده خواهد کرد این در حالی است که کنسول مایکروسافت یک ترابایت حافظه SSD دارد.

علاوه بر این هر دو کنسول از اتصال حافظه خارجی نیز پشتیبانی می‌کنند و هر دو آن‌ها دارای درگاه اتصال کارت SSD دوم و همچنین قابلیت اتصال هارد دیسک USB را خواهند داشت. مشخص نیست پلی استیشن تا چه اندازه حافظه SSD دوم را پشتیبانی خواهد کرد اما کنسول مایکروسافت توانایی پشتیبانی از یک ترابایت حافظه SSD دوم را خواهد داشت.

قابلیت بازگشت به عقب

کنسول PS5 قابلیت اجرای عناوین کنسول PS4 را خواهد داشت و از هدست‌های PSVR نیز پشتیبانی خواهد کرد، کنسول Xbox Series X نیز از تمامی لوازم جانبی و بازی‌های کنسول‌های Xbox، Xbox 360 و Xbox One پشتیبانی خواهد کرد و می‌توان گفت در این بخش نیز مایکروسافت موفق‌تر از سونی بوده است.

درگاه‌های ارتباطی

از آنجایی که هنوز شرکت سونی ظاهر کنسول PS5 را نمایش نداده است، نمی‌توان روی درگاه‌های این کنسول نظر داد اما در کنسول Xbox Series X در بخش جلویی یک درگاه USB قرار دارد و در بخش کناری نیز درگاه اتصال SSD به چشم می‌خورد. کنسول مایکروسافت از بلوتوث پشتیبانی می‌کند که علاوه بر قابلیت اتصال هدفون، اتصال کنترلرهای بلوتوثی را نیزشامل می‌شود.

مقایسه سخت افزار دو کنسول PS5 و Xbox Series X

مقایسه کنترلرهای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس x

پلی استیشن ۵ صرفا از کنترلر طراحی شده برای این کنسول پشتیبانی می‌کند که سونی آن را PS5 DualSense Wireless Controller نامگذاری کرده است؛ در حالی که کنسول Xbox Series X علاوه بر کنترلر طراحی شده برای این کنسول از کنترلر کنسول Xbox One نیز پشتیبانی خواهد کرد و گیمرها می‌توانند از دسته‌های نسل قبلی خود نیز استفاده کنند.

هر دو کنترلر از قابلیت Haptic Feedback بهره می‌برند که باعث القای بهتر بازی به گیمر و همچنین جلوگیری از لرزش‌های بیهوده و شدید خواهد شد. کنترلر پلی استیشن از قابلیت Adaptive Triggers بهره می‌برد که باعث می‌شود کنترلر خود را با شرایط محیطی بازی تطبیق دهد؛ از دیگر ویژگی‌های موجود در کنترلر کنسول PS5 نیز می‌توان به استفاده از میکروفن داخلی در این دسته اشاره کرد.

کنترلر مایکروسافت نیز از قابلیت Hybrid D-Pad و Bluetooth Low Energy Pairing بهره می‌برد که به میزان قابل توجهی در مصرف باتری صرفه جویی می‌کند. هر دو کنترلر از درگاه هدفون پشتیبانی می‌کنند و امکان اتصال هدفون با سیم در هر دو آن‌ها وجود دارد.  باتری کنترلر پلی استیشن باتری قابل شارژ داخلی بوده و کنترلر Xbox Series X از دو باتری AA به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند. هر چند احتمالا این کنترلر از باتری داخلی نیز بهره خواهد برد و باتری AA به عنوان یدک به درد گیمرها می‌خورد. علاوه بر این هر دو کنسول از درگاه USB Type C برای شارژ استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید: عینک‌ حرارتی T1 ؛ جدیدترین اختراع دانشمندان برای مقابله با ویروس کرونا


طبق اطلاعات و شایعات منتشر شده در فضای مجازی قرار است هر دو کنسول در تعطیلات سال ۲۰۲۰ وارد بازار شوند و در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این دو کنسول در دسترس نیست.

گزارش از علی زحمت کش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناسناش
۱۵:۱۷ ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
بنظر من ایکس باکس یا همون مایکروسافت خیلی خیلی خیلی بهتر
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
هرکی میگه سونی بهتره سخت در اشتباه هست من ایکس باکس داشتم سونی هم داشتم معلومه ایکس باکس بهتره بابا سونی رو الکی بزرگ نکنین بهترین شرکت امریکا مایکروسافت رو کشتین رفت
Iran (Islamic Republic of)
SMSH
۲۳:۳۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
ما کلا شانس نداریم
فقط میتونیم چیز های خوب رو ببینیم و حسرت بخوریم.
فقط همین.
تازه اونم با قیمت های الان،باید خواب پلی استیشن یا ایکس باکس رو ببینیم.
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۳:۱۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط نسل هفت عشقه و بس ... من هنوز تو کف بازیاشم . هیچ کدوم از بازیای الان مثل بازیا نسل نیس . قبول دارم که قدیمی شده واقعا اما اگه دقت کنید سارنده ها دارن خیلی رو بازسازیه بازی های نسل هفتم مانور میدن چون بیشر بازیای الان استوری لاین خوبی ندارن و فقط کیفیت و گرافیک دارن . به اونایی که بودجه کمی دارن پیشنهاد میدم ps3 یا xbox 360 بگیرن . اگه فکر می کنید اینا رو میگم که سراغ کنسولای جدید نرید سخت در اشتباهید چون خودم pc gaming واسه سال 2011 دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اصلا یکم فکر کنید.شما محصول امریکایی رو ترجیح میدید یا ژاپنی.اصلا اینا به کنار.بهترین محصولات رایانه ای جهان توسط مایکروسافت تولید میشه.درسته بعضی ها میگن خرج ایکس باکس بالاست و حتما دلیلی داره. دسته پی اس هیچ وقت تغییر نکرده الان شما برید دسته پی اس فور و توو رو کنار هم بزارید هیچ فرقی تو فرمش دیده نمیشه.

ایکس باکس کاربر بیشتری داری و فقط برای بازی نیست. تا حدودی میشه گفت شبیه کامپیوتر میمونه. کنسول قبلی مایکروسافت که همون ایکس باکس وان هست دسیار سخن گو داره.ولی تازه پی اس 5 اونم بر اساس شایعات دارن دسیار میزار.الان نگاه کنید کدوم پیشترفته تره.این فقط یه نمونه ساده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا انقدر بحث میکنید
این که کدوم کنسول بهتره مثل روز رشنه
خب اون کنسولی که میتونه بازی های کنسول نسل قبل خودشو اجرا کنه یا رزولوشن و فریم و سرعت و دسته بهتری داره
خب معلومه ایکس باکس بهترینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
هرکی میگه سونی بهتر از ایکس باکس اون اصلا هیچی درمورد کنسول نمیدونه ایکس باکس خیلی خوب تر از سونی برید توی بازی رد دد توی برف راه برین خدایی ایکس باکس کیفیتش خوب تره کل وسایل سونی الان 12میلیون اما همه وسایل ایکس باکس 5 سونی چون معروفه همه میرن دنبالش اما ایکس باکس که خوب تره هیچکس نمیره دنبالش الان هنوزم برای ایکس باکس 360 بازی میسازند اما الان برای سونی 3یا 2 یا 1 بازی میسازند اونیکه میگه سونی بهتر حتما وقتی داشتن میخریدن انداختن بهشون اصلا خداییش دسته xbox one s بگیر انقدر نرمه اصلا خیلی خوش دسته اما برای سونی چی اصلا میگیری از هرچی کنسوله بدت میاد
Iran (Islamic Republic of)
مهراد
۲۰:۳۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
من از وقتی بچه بودم هیچ کنسولی نداشتم هیچی هیچی هیچی
اونوقت بچه 8 ساله براش تلویزیون 4k با ps4
میخرن
اونوقت من الان 1 ساله لپ تاپم موسش خرابه دارم با کیبودر کار میکنم
Iran (Islamic Republic of)
کیا
۲۰:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازی های انحصاری xbo one همیشه بهتر از soni بوده اما بازی های انحصاری soni بیشتره اما همیشه سونی خراب میکنه الانم ایکس باکس سیریس X پوکونده سونی رو تازه دستش یه قابلیت داره که فکر میکنی خودت داخل بازی هستی از لحاض دست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی تو یه کشوری زندگی می‌کنیم که نه ارزه جهانی میشه نه قیمت ها برحسب واقعا محاسبه میشه الان ماکروسافت سونی بیان کنسولشون رو هم رایگان ارزه کنن بازم با مبلغ قابل توجهی در ایران به فروش میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشید کسایی که میگن سونی صد در صد بهتره
اولا که تو نسل هفت مایکروسافت بهتر عمل کرد از هر لحاظ که من دیدم
تو نسل هشت هم مایکروسافت از لحاظ سخت افزار بهتر بود انحصاری هم خب نتونست در حد رغیبش باشه اما عالی بود مثلا عناوینی مثل halo4, 5 و. Gears 4,5 و sunset overdrive و ori and buildingthe forest. و. Sea of thieves و recore عرضه کرد که خیلی از عناوین سونی بدتر نبودن فقط یکم ضعیف تر بودن
اما سونی هم اشتباهاتی کرد مثلا توی آنچارتد لاست لگسی متای خیلی خیلی کمی آور و توی دیزگان هم واقعا متای کمی آور یعنی و توی دث استاردینگ هم همینطور میشه گفت بعد از عرضه ی گاد اف وار چهار هیچ انحصاری خوبی نداشته از روی متا میگم

اما مایکروسافت تاحالا که توی نسل نه از نظر سخت افزار بهتر از سونی عمل کرده یعنی با اختلاف زیاد xbox series x از ps5. قدرت بهتری داره

اما توی انحصاری مایکروسافت تاحالا خوب عمل کرده بعضیا میگن مایکرو کارش بازی ساختن نیست اما اولا اگه کارش بازی ساختن نیست پس چرا توی نسل 7 انحصاری های خیلی بهتری از سونی داشت؟ اینارو از خودم نمیگم با توجه به امتیازات و نظرات کاربران میگم
اگه مایکرو تونسته تو نسل 7 انحصاری های بهتری بسازه پس قطعا هم میتونه تو نسل نه عناوین بهتری بده دیگه
آخه چند تا استودیو خفن جدید خریده که دارن بازی های خیلی خوبی میسازن مسلا دارن واسه هیلو 6 واقعا زحمت میکشن اونجوری که من. دیدم و انگار میخواد بازم استودیو بخره
نتیجه بگیریم تا حالا مایکروسافت واقعا بهتر از سونی عمل کرده تو نسل نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشید ولی اگه به لیست بازیهای انحصاری بندازی بهتر از مایکرو هستش مثل اسپایدرمن یا هورایزن زیرو داون


در بعد قیمت هم مهم است در حالی که قیمت پلی استیشن نسبت به ایکس باکس پایینتره و مردم سمت چیزی میرن که با قیمت مناسب بشه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
درسته دقیقا حرف شماست
مایکروسافت فوق العادست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط مایکروسافت یه بدی بزرگ داره اونم همه چیزش پولیه.یا گلد میخواد یا گیف کارت یر همین خرج ایکس باکس خیلی میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بابا جان چه فرقی به حال ما داره کلی وقت بذاریم و پول جمع کنیم با هزار و یک بدبختی که بریم یک کنسول بازی بخریم بعدشم هر بار که پول هامون به اندازه کافی جمع کردیم میبینیم قیمت ها رفته بالا این چه روزگاریه بخدا حق ما ایرانیا نیست با بدبختی زندگی کنیم ما فقط فیلم و اطلاعات رو مبینیم اما حیف که نمیتونیم در عمل ببینیم در اینجاست که میگن ایا ثرورت بهتر یا علم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر میگید ما چگونه بدونیم که کدوم خب تر است بفرستید ایران ارومیه به مغازه ها بدید تا بدونیم کدوم خب تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
برتری سونی نسبت به رغیبش فقط وفقط بخاطر بازی های انحصاریشه وگرنه درچندین سال گذشته همیشه ازلحاظسخت افزاری ایکس باکس برتری داشته به سونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماکه پولشو نداریم بخریم من هنوز آرزوی ps4 رو دارم
Iran (Islamic Republic of)
smsh
۲۳:۳۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
راست میگی
منم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سونی همیشه از مایکروسافت بهتر خواهد بود و هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچوقت بهتر نبوده
فقط طرفداراش به خاطر سابقش توی کنسول سازی دوسش دارن
تاحالا که ایمس باکس سلطان همه ی پلتفرم ها بوده
Iran (Islamic Republic of)
سید جعفر
۲۱:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بخدا غریبیم بااین پولا شکممونم سیر نمیشا چه برسه به..
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۱۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هرکی ps4بازی کرده میگه سونی یکی که xboxoneبازی کرده میگه مایکروسافت . تا وقتی که چیزی رو ندیدیم قضاوت نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر من در لحاظ سطح گرافیکی ایکس بهتره از پلی استیشن و سخت افزاری باز هم ایکس باکس
پلی استیشن چون مارک برندی هست مردم اونو دوست دارن وگرنه بهترین کنسول xbox
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
درسته مشخصه که ایکس باکس خروجی تصویر خیلی بهتری داره اما باید ببینیم تو انحصاری عملکرد دوتاشون چجوریه تا حالا که مایکروسافت بهتر بوده
ایکس باکس سلطانه
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۲:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازم پرچم سونی بالاس
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۰:۳۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
این که همش شرکت ماکروسافت برتر بود تقریبا۳بر۱از سونی جلوئه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
پرچم سونی بالاس ولی پرچم مایکروسافت بالا تره
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۱:۲۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سهم ما ایرانیا که نمیشه با این قیمت دلار
Iran (Islamic Republic of)
amirrezayi
۲۰:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی بد است نامرد روزگار من خیلی بدبخت ام اگه میشه پلی استیشن۵ بیارین برام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
باز حرف زد،. آقا ته تهش که بخوای تجربشون کنی یا یک سال ذخیره پول هست یا یه گیم نت تماام
Canada
حامد
۱۱:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بله همین شکل بچه برادر من در تولد یکی از همکلاسی هاش دعوت شد بعد فردا شب همکلاسی دعوت کرد که امروز برای خرید یک پلی استیشن 4

آنهاخبرنداشتن که این بچه پدرومادرش پول ندار اما درمقابل چشمای این بچه14ساله اقدام به خرید6ملیونی پلی استیشن 4 کردند بهترنیست درمقابل چشم همکلاسی اقدام به خرید نکنید این امکان دار که بچه شما دوستان خودش را دعوت کنند

لطفا درمقابل چشم هیچ کودک ونوجوان اقدام به خرید برای بچه های خودتان نکنید

این غرور نباید شکست شود فقردرخانواده هاموجوداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
راست میگی من هم پول ندارم حال بازی رو هم نمی تونم بخرم من هم خیلی دوست دارم که ایکس باکس یا پی از بخرم من ایکس باکس 360 دارم این هم خوب است راضی ام ولی قدیمی شده پی ای وان داشتم دادم به دوستم کادو اون هم دوست داره به جای اون پی اس فور داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب از نظر سخت افزاری که قطعا xbox بهتر بود با اختلاف چشمگیری توی cpu. و. Gpu و ram بهتر بود
با اختلاف خیلی زیاد
تو رقابت قدرت که مایکروسافت پیروز شد اما باید ببینیم توی انحصاری چیکار میکنن خب با اینکا سونی توی سخت افزار واقعا بد عمل کرد ولی تو انحصاری کارش بد نیست اما مایکروسافت هم خوب عمل کرده توی انحصاری مثل هیلو اینفینیت که اگار با اختلاف پر خرج ترین و گسترده ترین بازی دنیای گیم هست وچند تا استودیو خیلی خوب خریده و انگار بازم میخواد بخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
حریف سونی نیست از هیچ جهتی فقط خوب گرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
کی گفته حریف سونی نیست ایکس باکس
ایکس باکس از نظر سخت افزار خیلی بهتره
انقدر بدم میاد یکی اطلاعات نداره درباره چیزی حرف میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا اطلاعات غلط میدی به مردم. الکی فقط می خوای کنسول مایکروسافت رو ببری بالا فکر کردی ما هیچ اطلاعات قبلی ای نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه فرقی به حال ما داره. وقتی که نمیتونیم بخریمش
از بچگی همیشه همین بود. هیچ وقت نتونستم هیچ کدوم از کنسول ها رو بخرم
Iran (Islamic Republic of)
پرهام
۱۱:۰۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اره واقعا من تو بچه گی فقط یا لبتاب داشتم اونم از دست رفت هیچ فرقی به حار ما نمیکنه واقعا افرین به نظرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
صد در صد سونی باز هم برنده رقابت خواهد بود اون هم با پلی 5
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقا چند تا دلیل باید بیاریم که ثابت شه دوره پی اس 5 تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۲۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
گذار از نسل 8 به نسل 9، دقیقا یه چیزی مثل گذار از بازی های دوبعدی به سه بعدی هست چه انقلابی بود اون موقع .یعنی تا این حد باید منتظر تحول باشید،
آخرین اخبار