عینک‌ حرارتی T1 ؛ جدیدترین اختراع دانشمندان برای مقابله با ویروس کرونا

یک استارت‌آپ چینی موفق به تولید عینکی برای تشخیص کرونا با اندازه‌گیری دمای بدن افراد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فناوری یکی از قهرمانان این روز‌های مقابله با ویروس کرونا است. تاکنون نرم‌افزار‌ها و وسایل بسیاری برای مقابله با این بیماری ساخته شده‌اند که کمک‌های خوبی به بشریت کرده‌اند. بر اساس جدیدترین خبری که امروز منتشر شده به تازگی یک استارت‌آپ چینی موفق به توسعه یک وسیله دیگر برای روز‌های کرونایی شده است.

عینکی که دمای افراد را تشخیص می‌دهد

بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده در دنیای فناوری، شرکت نوپای چینی Rokid موفق به ساخت عینکی شده‌ که در دوره COVID-19 به درد کاربران می‌خورد. این عینک‌ها می‌توانند دمای بدن افراد را اندازه گیری کنند. تنها دو هفته برای ساخت این وسیله که به اصطلاح عینک حرارتی T1 نامیده می‌شود، زمان لازم بوده است. اکنون بیش از هزار عدد از این وسیله به دولت، مشاغل و مدارس چین فروخته شده است. این عینک به یک سنسور مادون قرمز و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است، همچنین برای پردازش اطلاعات در آن از یک تراشه کوالکام استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: فاش شدن تصویر پنل جلویی LG Velvet به همراه اطلاعات دیگری از آن


عینک‌ هوشمند، جدیدترین روش مقابله با COVID-19

جزئیات عینک حرارتی T1

معاون استارت‌آپ Rokid گفت: "به غیر از اندازه گیری درجه حرارت ثابت، T1 می‌تواند کنترل دما از راه دور و سریع را نیز فراهم کند، که این می‌تواند کمک بزرگی باشد. " همچنین سخنگوی این شرکت می‌گوید که آن‌ها در تلاش هستند تا این عینک را به روز کنند تا بتواند خوانش دما را تا چهار نفر به طور همزمان انجام دهد. این توسعه می‌تواند یک ویژگی عالی برای ردیابی افراد در مراکز و فرودگاه‌ها باشد. یکی از ساختمان‌های اداری در هانگزو یک شیشه مخصوص را با شیشه‌های حرارتی T1 جایگزین کرد، بدین صورت تعداد زیادی از کارمندان که به کار بازگشتند سریعاً قابل بررسی بودند.

عینک‌ هوشمند، جدیدترین روش مقابله با COVID-19

جین کیلی، رئیس مدیریت املاک گرینتاون گفت: "با عرضه محصولات جدید بیشتر، به ویژه این عینک‌ها، فکر می‌کنیم می‌توانیم از آن‌ها برای انجام اندازه گیری دما بدون تماس و از راه دور استفاده کنیم. این محصولات در مواجهه با جمعیت زیادی از مردم بسیار کارآمد هستند. " عینک T1 می‌تواند دمای بدن ۲۰۰ نفر را طی ۲ دقیقه با فاصله کمتر از ۱۰ فوت دورتر تشخیص دهد.

این شرکت دفتری در سان فرانسیسکو دارد و در حال انجام مذاکرات برای فروش عینک‌های موجود در آمریکا به نیروی انتظامی، بیمارستان‌ها و مشاغل است. عینک T1 همچنین می‌تواند برای تشخیص صورت نیز استفاده شود. در حالی که به احتمال زیاد T1 عنوان ابزاری مفید در مبارزه با COVID-19 خواهد بود، در ۵۰ درصد موارد در چین، شخصی که آزمایش کرونای او مثبت بوده، تب نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروزان
۱۹:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیال خودشان و ما را راحت کنند ، یک ماسک از نوع جنگ ستارگان درست میکنند و استفاده از آن اجباری ،
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
عینک‌ حرارتی T1 ؛ جدیدترین اختراع دانشمندان برای مقابله با ویروس کرونا !!! .
شاید طرف فشار خونش بالا باشد و به صورت مادر زادی بدنش در جامعه از افراد دیگر حرارتش بالاتر باشد یا بر اثر فعالیتهای روزمره حرارت بدنش بالا رفته باشد یا در حین حرکت و راه رفتن دما و حرارت بدنش بالا رفته باشد یا تتابستان بر اثر گرمای محیط خرارت و دمای بدنشان بالا رفته باشد یا از پلها که بالا می روند بر اثر وزن زیادشان و فشار سوخت و ساز بدنشان دما و حرارت بدنشان بالا رفته باشد شاید بر اثر عصبانیت و استرس حرارت و دمای بدنشان بال رفته باشد در همان مقطع زمانی که شما دارید حرارت سنجی می کنید کل مردم را !!!
آخرین اخبار