قابلیت‌های اضافه شده به آیفون در نسخه بتای iOS 13.5

قابلیت‌هایی جدیدی به سیستم‌عامل آیفون در نسخه iOS 13.5 اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعاتی پیش خبری در فضای مجازی مبنی بر این که اپل به تازگی نسخه بتای iOS 13.5 را برای توسعه دهندگان منتشر کرده است، پخش شد. این بروزرسانی به کاربران کمک می‌کند که بتوانند به صورت مستقیم و سریع به صفحه پین وارد شوند و به راحتی رمز دستگاه خود را بزنند.

قابلیت‌های اضافه شده به iOS 13.5

همانطور که معلوم است، بتای iOS 13.5 دارای ویژگی‌های بسیار بیشتری برای کاربران iOS است. ابتدا باید خاطرنشان کنیم که بتا منتشر شده در ابتدا قرار بود سومین بتای iOS 13.4.5 باشد، اما این مسئله توسط اپل تغییر یافت. دلیل این کار کار اپل بودن SDK و API بود که گوگل و اپل از آن‌ها برای ساختن برنامه‌های ردیابی مختص کرونا استفاده می‌کردند. در نسخه بتا، فعال بودن یا نبودن قابلیت ردیابی مخاطب که برای کرونا است قابل تغییر است. کاربران می‌توانند با رفتن به تنظیمات> حریم خصوصی> سلامت> COVID-19 مورد ردیابی قرار گرفتن را غیرفعال کنند.


بیشتر بخوانید: واتساپ برای بازنشر پیام‌ها محدودیت اعمال کرده است


قابلیت‌های اضافه شده به آیفون در نسخه بتای iOS 13.5

فعال سازی ویژگی مخصوص کرونا

اگر تصمیم بگیرید که این قابلیت را فعال کنید، دستگاه شما با استفاده از بلوتوث LE یک پایگاه داده ناشناس از افرادی که به مدت دو هفته در مجاورت شما بوده اند، ایجاد می‌کند. اگر جواب تست کرونای یکی از این افراد مثبت باشد، این مسئله از طریق برنامه ارائه شده توسط سازمان بهداشت عمومی گزارش شده و به شما اخطار داده می‌شود که شخصی در نزدیکی شما به ویروس کرونا مبتلا است. این برنامه به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک می‌کند. در اواخر سال جاری برنامه‌های مورد نیاز، بخشی از سیستم عامل‌های iOS و اندروید شده و از طریق بروزرسانی نرم افزار به آن اضافه می‌شوند. کاربران نیازی به نصب هیچ برنامه‌ای از پلی استور یا گوگل پلی نخواهند داشت.

همچنین در نسخه بتای iOS 13.5 در Group FaceTime نیز تغییراتی به وجود آمده است که شما می‌توانید کسی که قرار است در مرکز توجه باشد بزرگتر از بقیه باشد را انتخاب کنید. انتظار می‌رود نسخه نهایی بروزرسانی مذکور در چند هفته آینده عرضه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار